Wednesday, October 19, 2016

Buat detox drink sendiri

waktu rajin, terjadi lah air detox ni.
waktu malas... hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm..

hahahaha...

dulu aku beli ja uncang detox drink tu.
dah lama habis malas nak order dah.
buat sendiri bukan susah pun.
nak dgn taknak je..




halia
teh hijau
lemon

kat FB ada org share, rebus halia,serai bagai.
sory, takleh masuk tekak.
haha.
yg ni ja bule gagah telan.
tapi halia tu sikit ja, takleh banyak2.
kang payau, tak kuasa nak minum.

halia sikit, teh seuncang, lemon sehiris.
campak semua dlm air panas.
pastu tunggu suam sket.
minum panas2 tu kang melecur oih.



masa bulan puasa lepas, bule kata hari2 minum masa berbuka.
masa nak start masak tu, buat air ni siap2.
by time masa berbuka dah suam air ni.
sedap ja teguk.
kadang aku refil lagi sebekas.
pastu buang la smua ni.
tak besar pun bekas ni, dlm 500ml je.
esok pagi confirm proses membuang berlaku dengan jayanya.
perut pun kempis elok.

now aku tukar sket.
tak masuk dah halia sbb tak blh sgt dgn rasa tu.
masuk halia dlm makanan, ok takpa bule je makan.
tapi air halia, uiiiiiiiiiiiiiiii..
tekak aku tak bule.
so, masuk lemon, teh hijau and madu sesudu dengan air panas.
pon boley..
kadang2 lemon saja.
bagus utk detox badan smua ni.
kadang2 malas beli lemon, aku bantai limau sunkist tu ja.
pon boleyy..

2 comments:

  1. Oo mcm ni buat air detox..
    Sblm ni dan la seminggu dok minum air lemon panas..
    Pastu terus sakit gigi/gusi..
    Dh berenti lah, lemon pn ada lg..

    Nanti boleh cuba yg ni plak, nabilah suka air halia, ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...