Monday, January 23, 2017

Zumbaaaaaaaaaaaaaa....

Assalam..

dah masuk 2 bulan join zumba.
kikiki..
sedor diri yg makin membesar dan memberat.
maka marilah kita excercise sket ehh.

actually aku dah 2 bulan++ duk menjaga badan @ diet.
tak la strict diet sgt.
masih mkn nasi, melantak jugak.
cuma kontrol and cut portion.
then senaman, erobik dan zumba.
Alhamdulillah, ada hasil.

berat menurun dan saiz mengecil sedikit.
2 bulan, 4kg.
ok la kan?
plus aku consume chiaseeds.
jual dan makan...
soon, aku share diet cara aku yg tak membebankan kau sgt. 

zumba ni dah lama teringin nak join tapi takda ruang.
bulan 12 lepas, schoolmate aku ajak reunion sebab pakat2 balik.
memasing bz walau cuti skolah, jom kita reunion kat zumba.
haha.
bule gittew...
start 1st day pegi tu, mula pegi tiap2 minggu.
syok wei..
hahah.
aku pegi seminggu 2 kali ja.
incik husband willing jaga budak2.
willing tak willing sangat laaaaa. hahaha.
aku setelkan semua, dia tinggal jaga anak2 ja.
blk keja, masak laju2, mandi siap budak2 smua.
so, dia pun ok.
ikut jadual, hari2 ada zumba, tapi sedor diri ada anak kat rumah, so 2 kali seminggu cukup la.
Isnin dan Jumaat. pastu hari Rabu ada senamrobik kat opis, yg tu wajib join.
so cukup la seminggu 3 kali kita keluarkan peluh.
biar sedikit janji konsisten ye dok?



selepas zumba, kita amek gambar.
ni jadi acara wajib tiap kali zumba.
best2, semua sporting.

yg depan skali, free hair tu owner tempat ni, Gee Studio.
yg no 4 tu, instructor zumba, Alanis.
best ikut dia zumba.
mula2 step semua kelaut, dah 2-3 kali pergi, ha dah boleh hafal.
yg lain2 tu kawan2 aku smua..



bergambar ramai2.
ada hari ramai, ada tak.
so far ok je.
ladies only, so kau loncat lah cemana pun.
yg best, peluh menderu2.
menangis lemak2 kak yah.. hahahahah..



nin dia schoolmate aku dlu.
dari form1 sekelas sampai form 5.
habis high school, semua bawak diri belajar.
now dah beranak pinak baru get together balik.
thanks to technology.. hahaha..
depan skali, Tini..
dia kat semenyih, cikgu.
oh, dia masa form 4 tukar skolah teknik, tapi masih keep in touch sebab dlu close jugak.
sebelah Tini, yours truly yg muka dah sedikit runcing. hahahah..
selepas aku is Asriyah.
now full housewife stay kat Puncak Jalil sana.
last is Mila, dia cikgu kat Perlis ni jugak.
dia la paling aktif zumba ni.
tgk badan dia pun menangis kau.
haha..

now, walau semua dah balik masih aktif zumba kat sana.
harap2 istiqomah..
seronok ok, excercise, menari, keluar peluh..
lantak la mcm mana pun, loncatlah ikut suka kau.
badan pun dah ringan sikit.

jommm kita zumbaaaa..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...