Tuesday, February 14, 2017

DIY shawl bunga2

hujung2 tahun lepas kan duk naik shawl ada bunga2 mcm pelekat tu..
pastu ada pulak yg jual kertas magic bunga2 tu.
yg kita kena iron sendiri kat shawl tu.
tgk kat fb ramai yg jual.
so, terjebak jugak lah.
hahaha..
mudah terpengaruh betol.
tapi aku beli bnyk terus.. haaa tamak.
kehkehkeh..
bukan2.. nak jimat kos pos la  ni.
beli selai, rm 4-5. kos pos tetap lah rm7-8 kan?
beli bnyk, sama jugak kos posnya.
takkan nak beli selai kan?
nahhh aku beli terus 50 keping
hahaha...
dapat harga borong.
pastu aku jual pulak ke kengkawan yg nak.
bijak takkkkkk??



ni ha kertas magic tu.
lawa2 okeh gambar bunga2 tu.
english style.

bnyk ja yg jual shawl yg dah siap tampal ni.
tapi, shawl sendiri pun dah bnyk.
yg dah siap tampal, range harga rm20++ camtu.
plain shawl aku pun bnyk dah.
so, kita upgrade jelah kan?
jimat oi jimat..
buat pa nak beli bnyk2 kan?

pilih shawl mana yg nak di upgrade, then pilih gambar mana yg nak tampal.
shawl berwarna cerah, material chiffon adalah dicadangkan yeh.
depends on gambar bunga jugaklah.
baru dia pom pom meletops gambar tu nnt.
kalau shawl gelap, kang tak nampak sgt.
kang aku tunjuk beza eh..
chiffon sebab senang nak iron.
kalau bubble, blh juga, tapi tak pernah try.
kat tudung bawal pun ok, elok ja.

nak pasang pun senang la hai
sap sap soi ja...
iron je kat shawl korang tu.



gambar yg dipilih.
kaler bunga tu mcm pepel tua.
lawa..



letak shawl elok2, kat bahagian mana yg nak ditampal.
gambar bunga tu pun letak elok2.
dah pilih, dah setting tempat elok2, ko sembur air sket kat atas gambar tu.
gambar bunga kat bawah yeh, bukan atas.
kang tak lekat la.
spray pun kat bahagian yg kosong kertas magic tu.
aku letak botol air tu kat hujung kertas utk elakkan kertas tu bergerak2 masa iron.
nnt gambar pun tak elok.
iron kena panas betul.
jgn risau, tak hangit kertas tu.
pastu iron, tekan betul2.
kena tekan kuat2 and gosok lama2 seluruh kertas.
make sure kena semua kat gambar tu.
dah puas hati, leh tanggalkan gambar tu..



tadaaaaaaaaaaaaaaa..
cantikkan?
shawl aku tu kaler soft pink.
timbol betul warna bunga tu..
pastu korang bule la lekatkan diomand2 kat bunga2 tu.
aku ada yg lekat ada yg mcm gitu ja..



ni shawl kuning..
pun laaaaaaaaaaaaaaaaaawa lahai.
siap merelip merelap lagi tampal batu.
aku malas nak pasang bnyk2 diomand sebab nnt susah nak iron. hehe..
ala kadar sudah..

kan dah upgrade shawl sedia ada?
tak perlu beli baru dah..
naik seri uolls...
yg penting jimat duit. kehkehkeh..



beza shawl putih dan merah.
yg merah tu tak nmpk kaler pun.
jadi hitam ja
tak lawa. uhuk2..
seb baik beli shawl rm10 ja.
yg putih tu, haaaaaaaaa kebabom kaler dia.
berseri2..

aku siap pasang kat plain blouse lagi.
bosan dgn plain blouse, ha kita  make over sket.
takda pulak gambar baju tu dlm simpanan aku.
aku letak kat dua2 belah tgn.
carik yg gambar sama, so ironkan.
kawan2 tgk ingat beli siap camtu..
oh no, i diy ja.. hehe

ada yg berminat ke ngan  kertas magic ni?
ada stok lagi kat aku..
klau nak, leh email or whatsapp yeh..
** azziahnawawi@gmail.com / 0195735910

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...