Search This Blog

Thursday, June 01, 2017

Hai

Assalamualaikum..
salam 6 Ramadhan utk semua..
laaaaaaaaaaaaaaaaaaaama tak bersiaran.
bapak  malas!
takdanya bz ke apa, tapi malas.
buka blog, pastu blogwalking ja.
nak taip entry blog sendiri, malassssssssss.
takda mood.
kenapa ntah..

berdoa la moga lepas ni penyakit malas tu berambus!
hahaha..

so, acaner posa korang, okeh?
sekejapan dah 6 ramadhan kan?
cepat betul masa berlalu..
so far, ok je puasa kami tahun ni.
mcm biasa.
day 1, berbuka rumah mak aku.
lepas tu sampai semlm, berbuka kat rumah jelah.
semlm papa takda, balik kerja lewat sebab monthly.
so aku berbuka sorang.
makanya beli jelahhhhhh. haha..
budak2 seronok nak pegi param, layankan jelah.
beli yg betul2 nak makan ja.
Alhamdulillah, diorg pun ok ja.
untill now, takda pembaziran teruk lagi.
ada hari masak, ada beli.
tengok keadaan.
setakat hari ni, nafsu makan tak bergelora sangat utk kami laki bini.
tahan la nafsu makan yg merepek2 tu.
bl dah berbuka takdanya makan sangat pun.

Amni baru dapat puasa setengah hari kali 2.
1st day and 3rd day.
bgn sahur senang betul, siap mkn bnyk, happy ja.
pkul 10 dah mula drama.. hahaha
sampai pkul 1++, ha ok lah makanlah kakak..
muka tak nampak letih pun, tapi dia ni makan kuat.
takpelah, baru 6 tahun kan..
sepatutnya kena tekankan bab solat dulu, baru puasa kan?
sehingga 4 ramadhan, kami dpt solat maghrib berjemaah.. Alhamdulillah.
terawikh baru 2 kali dpt pegi. gilir2 ngan papa.
hari tak pergi aku mengaji ja banyak2 kat rumah.

hari tu dengar ceramah agama.
ustaz tu kata, doa bnyk2 semoga ramadhan kali ni lebih baik dari yg sebelumnya.
sama2 lah kita perbanyakkan amal ibadat kita..
mudah mudahan diberkatinya..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...