Monday, July 31, 2017

Kisah Tudung..

rasanya dulu dah pernah buat entry pasal tudung nih..
cara aku simpan tudung.
tapi dlu banyak tudung awning tu.
now nak share pasal tudung bawal and shawl pulak.
ni gambar lama, and dah lama jugak save as draft kat sini.
so, jomlah share2... hehe..

jap, ni link pasal tudung2 tu semua.
http://genuine-1224.blogspot.my/2012/11/bule-buka-butik-tudung-dah.html
http://genuine-1224.blogspot.my/2015/01/tudung.html
http://genuine-1224.blogspot.my/2016/05/tudung.html

entry last tu, yg tahun lepas.
gambar lebih kurang sama dgn gambar yg aku attach ni..
tapiiiii, dalam gambar ni, bakul dah beranak pinak yehhh..
hahahaha
biasa tu biasaaaa.



ni masa baru lepas lipat, kemasssssssssss ja.
susun pun elok ikut kaler bagai kan?
tunggu lepas seminggu..
hmmmm...

taktau nak cari cara mana lagi yg praktikal utk simpan tudung2 ni semua.
gini pun kemas elok dah.
cumanya leceh gak masa nak susun2 tu.
yelah tudung2 ni kan licin nak2 shawl chiffon tu.
bila dah menyusut sket isi kandungan tu, kang melepet jatuh.
aku pulak jenis basuh tudung kadang 2 minggu sekali.
tak rajin nak basuh tiap2 minggu sebab tak pakai bnyk helai pun.
kumpul dlu, basuh byk2 sekali gus.
sebab tudung2 ni semua handwash, so dah penuh sebakul ha ok sket nak urus.
sikit2 tu malas aihh..
lainlah kalau semua masuk mesin basuh, takpelah.
aku mcm sayang kut nak masuk semua dlm mesin basuh.
utk keringkan je aku masuk mesin.
alah, tudung ni bukan kena basuh beriya pun ye dok.
rendam air sabun, pastu gosok2 guna tangan sket2 je, pastu bilas.
kalau tudung awning tu leceh sket membasuhnya.
nak keringakan xleh pakai mesin basuh, kang habis rosak
now sedang kumpul tudung soft awning pulak.
mcm best je pakai. heheh.
tapi kena tengok jugak, kena pandai carik yg sesuai dgn muka.
tak kena gaya, awning kemek, huduh jadinya.
mostly tudung awning aku dr fabulous colour.
design best, kaler cun, kualiti elok.
senang tudung awning, sarung express ni.
nak cepat kan? hihi
tapi kadang2 tudung ni buat muka kita nampak tua.
trend skang ni shawl la kan?
bukan tak suka shawl, suka lawa2 la hai.
tapi kena cari cara pakai yg sesuai dengan muka.
aku dah la muka bulat, kang nmpk lebar oiii.
dulu aku pakai ngan anak tudung yg ada awning, baru ok sket.
now ada style dah yg sesuai dgn muka aku without anak tudung. hehe
tapi tu lah, leceh nak pakai shawl ni.
pin sana pin sini.
sudahnya yg mudah tudung sarung tu or bawal.
bawal ni tak luput dek zaman... gituuu.

aku bab tudung, tak kisah ada brand or tak.
yg brand tu mahei oih..
beli yg biasa2 sudah.
asal elok, tutup aurat ok je..
mampu, beli yg mahal.. tak mampu, diam2 sudah.
jgn duk kecam org beli tudung mahal.. haha

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...