Tuesday, January 14, 2014

Salam Maulidurrasul....

Salam Maulidurasul to all..
lama eh tak hupdate. phewwww.. buka lappy hari ni pun tak tau nak taip apa.
macam2 cerita nak share. tapi banyak pulak kekangan.. amboih kak yah..
sebenarnya lappy rosak. uhuk uhuk..
last year lagi. early dec camtu.
bukan la lingkup bahana ke apa.
format lain je. sebab ada 1 software yg aku guna ni mcm tak blh nak setup.
cemuih. plus mcm slow sket lately ni, so marilah kita refresh sket.
nak buat sendri, incik suami tak kasik. aku nak clear smua je, nak buat baru.
nak pakai xp senang. win 7 ni ok, cuma ada jugak part yg aku tak berkenan.
tunggu dia buat tu, alahaiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.. sabaq jelah..
dah buat, nak install software bagai, eh, jahanam pulakkk. stress mak incik.
keja bnyk pending. aku skang buat keja kat lappy je. kat desktop opis tu certain2 keja je pun.
banyaknya dlm lappy. senang, bl kena g tempat lain, usung jelah kan.
oh, ada yg tanya ni lappy opis ke ?
ni my own lappy.. :-)
takpe, sebab selain keja opis, ada jugak kepentingan lain kat lappy ni.
nak buat assigment kan?

dek kerna lappy tak sihat, tak dapek la nak up entry. sebab smua dlm ni. gambar pun sebulan lebih tak transfer dr henpon.
takkan nak update blog guna komputer opis kan? not gud not gud..
insyallah, pasni klau ingatan aku masih elok, kita updatelah benda2 lepas yg rasa mcm best nak share. hihi..
erm, tgh bulan 12 tu, ada g cameron highland. unplanned. bawak umi ngan adik2 aku jln2.
nnt i stori mori eh..
blk tu cuti panjang pas krismas. nak habiskan cuti tahunan and ada kenduri sebelah mertua.
tolong2 apa yg patut. 5 hari cuti, lemau badan oih..




ehem ehem..
rembatan baru. duit bonussss. geleng kepala je laki aku tgk. takpe duit i, bukan duit u.. hehehe..
suka suka suka.. dah lam aim nak beli ni. tp dlu nak beli design lain. bila pegi nursery, tgk yg ni, eh berkenan pulak. pasu dengan kaki dia tu dlm rm 60 kut klau tak silap.
pokok bunga tu dah beli lama. dlu kecik sket, dah lama membesar kan?
so kita kasik rumah besar sket kat dia. aku tanya tokey nursery tu, dia ckp sesuai la pasu ni utk letak pokok tu. sebab pokok ni susah nak alih klau besar. lagipun pokok ni ada duri. seriau aku tgk bl duk bawah sbb amni suka pegang.
dah tinggi sket ni, takda la risau sgt.
pasni nak buat taman sket kat situ. nak beli batu putih. nak beli pokok yg sesuai nak tanam situ.
pokok jenis daun besar tu. letak rumput karpet and batu refleksologi tu. bila nak siap, tak tau laaaaa..
duit tu smua ehh..

duit bonus kali ni takda buat menda.
repair cik merah. kereta kesayangan aku tu.
memula ekon buat hal. dah sampai masa, ada la hal sket kan?
pastu mintak laki aku check lain2 skali. mana yg dah kena tukar, sebelum rosak terus, baiklah kita tukar siap2 sementara ada duit no.
kereta aku sepanjang beli, tak penah buat hal yg bukan2. sebab aku jaga servis. tahun pertama, kedua, ketiga, blh la nak kata kereta baru. lepas 5 tahun, takda maknanya.
semua kereta sama je. sampai masa, ada je part kena tukar kan?
laki aku jenis yg particular bab kereta. tak hairan, kereta ayah dah berbelas thn, elok je dia jaga.
nak tukar barang, cari yg ori. check betul2, servis smua jaga.  kereta lama pun insyallah takda meragam buat hal bukan2.
ada org cakap kereta lama, rosak la kan? sentap iolls... huhu..
semua kereta, 1 day, gitu  jugak jadinya. klau ko tak jaga servis, tau naik je, bila sesekali rosak, masak la oiii.. org pun sampai masa, sakit sana sini, kena mkn supplemen bagai, gitu jugaklah kereta.
ada jugak yg tanya kenapa tak beli keta baru.. hmmmm... laki aku cakap takda kepentingan pun skang ni. kreta pun bukan buat hal sgt. naik jelah dulu. baiklah bang...
sapa tak nak kereta baru kan? tapi itulah, bukan kepentingan pun skang ni. laki aku kata, kita pikir ke rumah dulu. rumah dah ada, pikir nak selesa, nak tambah barang dlm umah ke apa ke. kereta masing2 dah ada, elok je lagi, kita guna jelah dulu. nanti2 kita pikir. minyak mahal skang ni, beli keta besar, haaaaaaaaaaaaaa.. menjawab la..
tukar itu ini, servis, 1k jugak aku habis. uhuk uhuk.. balance duit bonus beli barang dapur. apakah? nanti2 aku cita klau ingat. hahah.. pastu beli la baju sehelai 2. dah tu je. eh, beli barang skolah adik sket. makan2 anak beranak. habis duit bonus.
cadang nak saving, haremmmmmmmmm...

sekarang ni pikir perancangan 2014.
tahun ni aku dah register sem baru. bln depan start kelas. pkul 9 pagi.
huii, jenuh merempit. alor star nun. amni tinggal dgn mak aku klau aku g kelas.
sabtu, pengasuh dia cuti. hehe..
ntah bila nak habis tak tau la. asyik extend je kan?  duit oi duittt..
cadangnya thn ni nak strait trus 3 sem. tapi tapi, ada perancangan nak tambah ahli keluarga pulak..
hihihi... haruslah nnt extend lagi kan? bahaha...
insyallah.. kita hanya merancang, tuhan yg menentukan.

panjang pulak kak yah membebel. lama tak menaip. haha..
hari ni anak beranak bgn lewat. heaven oiii.
laki cek pun cuti. syiokk.. nak g jln2 pun tak rajin lah. kita buat keja umah mana yg tak setel jelah.
nak kluar skang ni yg penting duitttttttttttt. semua mahal. beli barang dapur la yg paling terasa. kena jimat cermat tahun ni. beli yg perlu je. yg tak perlu tu, tgk kepada kepentingan.
klau blh nak ada saving sket thn ni. insyallah..

hari ni malas masak. ada pulak kenduri, so kita g jelah kenduri eh.. buat keja rumah, lepak2 with family. tak keluar memana pun best je kan?

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...