Search This Blog

Monday, May 04, 2009

chaq@tokwan

kesihatan chaq xbrapa stabil..makan pun sket je skang ni,kadang2 xmkn lansung.dah 2 mgg dia kat umah aku.umi ngan abah yg jaga dia skang..aku pun susah hati tgk dia.kesihatan dia tiba2 merosot sejak dia masuk wad 2 mgg lepas.sblm msk wad,dia demam.nak bgn pun xlarat.klau tak,dia kuat lagi walaupun umo dah hampir 90!dia blh kuar jln2 kat luar rumah.yg xbrapa sihat,tok.chaq bule masak n bagi tok makan walaupun tinggal 2 org je.anak cucu,cam biasala,weekend,br pegi tgk...
tapi bl dia tiba2 xsihat cam sekarang,aku pun jd susah hati.kena plak dia duk skali ngan aku skang ni kat umah.nak blk lmbt pun xbest je rasa.beli mkn apa2,mst ingat kat dia.dia xmemilih mkn.klau dia suka dia mkn bnyk.klau xsuka,dia mkn sket.nak dgr dia komplen,payah la..
chaq aku ni suka buat lawak..y best tentang dia..?hmm..dah ada cicit 8 orang pun,dia masih kekal ngan lorat kelantan dia..hihihi..cuma xteruk la,tp slang tetap ada...feberet dia?nescafe..dia mmg kuat minum nescafe susu.1 tin susu tu 2 hari je.tapi xdak pula dia kena kencing manis...
last dia msk wad,thn 2007.bulan posa...berkampung la kami smua kat spital.tapi besh jugak bila tok @ chaq aku sakit...hehehehe..ayat mcm jahat je..tapi bl jd camtu,sedara mara akan berhimpun..hehehe.waktu lain pun berhimpun jugak,cuma suasana lain..waktu ada kecemasan mcm tu,perasan caring each other tu byk sket la..
hmm..nak kena g tgk chaq la.batuk lagi!aku takut sgt dgr dia batuk.keras bunyik tu.apa y bule buat?sapu minyak angin kat dada dia utk kurangkan sakit dada dia n kurangkan batuk skali..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...