Monday, November 30, 2009

11 days

kejap je...dah 11 hari aku menjadi isteri kepada Shahrizal Marzuki..erm...speechless..hehe..
blm 2 mgg pun..life is now different..byk yg berubah..kena belajar byk lagi..
skang ni aku stay umah mertua..dah janji,ujung mgg balik kg..klau nk duk kg,sian incik somi lak..jauh nk g keja..duk ngan mertua?hmm..kena pandai amek hati n pandai bawak diri.alhamdulillah..family in law aku ni mudah..takat la ni ok ja..harap kedepan nnt pun ok..
skang ni aku rindu sgt ngn family aku!ikut hati cam nk balik kg ja!huhu...sedih ooo
dah 27 thn duk ngan diorg..
raya haji baru ni,1st raya kat umah aku..dpt peluang thn ni..hehe
raya kali ni cium tgn suami la..hekhek..
raya kali ni cam biasa,kumpul umah tok..da korban..mkn2 smua...p jln2 umah sedara mara belah aku n belah suami..
balik dr umah tok ptg tu,sggh umah moon..dah lama xjumpa dia.bby dia pun dah 3 thn,nak dapt adik dah pun..hehe.dia buat mkn2,aku p ptg,xsempat jumpa kwn2 yg lain..sempat jumpa iman ja..dah da bby dah dia..
blk umah,kemas2 sbb nk blk kgr plak.sok ayah plak buat korban..pas maghrib,bertolak trus g umah abg.mizi.(member suami,aku pun kenal).
sblm balik..jumpa umi ngan abah.umi bg hadiah kat menantu dia...baju melayu n kain pelikat..besar harapan dia..siap pesan lagi..aku skang dah jadik tangunggjawab suami...umi ngan abah dah habeh dah..pesan kat menantu dia suh jaga aku leklok..sedih sgt aku ms tu...1 day masa tu akan sampai jugak..smua pompuan akan alami benda tu..serius aku xsanggup nk berpisah ngan umi,kuar dr umah tu..aku klau bule nk life aku mcm dlu jugak!tapi...aku xleh tolak ketentuan tuhan..
skang ni aku kena pandai bahagikan masa..antara suami n kluarga sendri..adik2 aku..diorg lagik la...muka masing2 dah lain..yelah,aku duk ngan diorg,klau tggl pun plg lama seminggu...skang aku dah ada tanggungjawab lain..tapi diorg still tanggungjawab aku!aku akn tetap jaga diorg..
harapan aku..suami aku nnt dapat membahagiakan aku..beri aku satu kebahagiaan yg lain utk aku...dan aku juga akn cuba utk memberi kebahagian kepada suami aku...utk cuba menjadi isteri yg sempurna...insyallah...
** moga dipermudahkan segala urusan kami ya tuhan...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...