Search This Blog

Loading...

Wednesday, March 03, 2010

alah...alahan...alahaiiiiii

skang ni dah masuk 13 mgg..alahan?masih ada cuma berkurangan sket..its getting better..
org kata klau x 3 bln,tgg 5 bulan..pastu 7 bulan..klau 7 xbenti gak..sampai beranak la!!...huhu..
pompuan ngandung nih macam2..ada yg alah kejap,ada yg alah lama...ada yg xalah langsung!ada kawan aku tu,sampai bersalin alah..anka 1st ngan 2nd,sama je alahnya..ikut hati dia nk branak lagi..tapi bl teruk camtu sampai kluar masuk wad,kena plan btui2 la bl nk peknen lagi...
ada gak kawan aku yg xalah langsung!cam biasa je..siap jln2 cuti2 mesia g..xda nk muntah2 ke pening ke..cuma cepat letih jelah..selera makan pun boleh tahan..
ada kawan aku yg cuma alah makan...lain ok..mcm2 la klau nk cita pasai alahan masa peknen nih..orang ni lain2 jadiknya..ada gak org petua aku mcm2 berdasarkan pengalaman diorang...tapi alahan diorg xsama ngan alahan yg aku alami..lagipun badan pun xsama kan?
alahan aku?xdak la truk sgt sampai kena masuk spital...tapi tension gak kadang2 (tu yg leh sampai tahap teriak mlm2..haha).yelah,biasa leh mkn apa saja,buat apa saja..sehat je.aku lak jenis yg susah nk demam.dari kecik2 lagi..xda nk sakit2..bl jadik camni..rasa boring la..nak makan pun kena pilih2...nafsu langsung xda..tapi kena makan jugak la.sbb bkn utk kita sorang,ada lagi yg kat dlm perut tu.klu nasi,kering je,xleh letak kuah bnyk2 mcm dlu..lauk?lagi haru..paling laku klau nk mkn,ikan kering ngan sambal belacan je!xpun ikan kembong bakaq..klau goreng2 berminyak smua tu,jgn kata nk makan,tgk pun dah loya n bule muntah trus!tapi bl time lunch kat opis susah sket la..nk cari ikan bakar kat mana area2 opis nih..amik jugak la ikan goreng tapi kena pilih gak,yg xberminyak sgt.sayur?langsung xda nafsu!
dlu aku nih minum air suam jek.ais xlayan sbb tekak aku xtahan sgt...skang nih?pagi petang siang malam minum ais!amik kauuu!klau mkn nasi ngan air kosong,dan2 habis mkn trus kuar smua..minum lak kena air manis2..hubby bising gak,takut jugak la kan sbb xminum air masak langsung kecuali mkn ubat..sbb tu aku mkn ubat mlm je,masa nk tdo..hehehe...
kat umah aku minum ribena.ok la xmanis sgt.pastu beli vitagen bnyk2..hehe..susu?seb baik mula2 dlu beli kotak kecik je,klau x,keras camtu je..soya pun xbrapa sgt,sket bole la...mkn kalsium la skang nih...eskrem plak mmg jadik kemestian...hari2 makan..kadang2 bli slurrpee kat seven E tu..aku sendri pun risau gak sbb smua yg aku mkn skang ni manis2 n bertengangan ngan sifat aku dlu..tapi nk wat cemana..tu je yg perut aku leh trima...masa mula2 dlu,keja makan buah..pagi petang malam..mengadap buah jek.limau tokong tu xtau bnyk mana dah,epal,buah delima,pisang...
muntah plak,pagi2 tu wajib..mmg morning sickness la..hehe..tapi petang ngan mlm pun jadik gak..perut aku nih senang masuk angin..dlu,xkesah sgt,bl perut masuk angin,sapu minyak panas tu,pas 5mnt okeh la..skang ni xleh la..bl perut dah masuk angin,makan,senang la nk muntah..kuar smua..pedih perut aku!klau kuar makanan yg makan tu xpa..ni kuar air ngan angin jek..tu yg sakit sgt tu..seb baik da hubby tlg gosok blakang bl aku muntah...hehehe..
tgk makanan skang cam tgk musuh!huhu..jadik geli..loya..bau minyak goreng tu lagi la...boleh buat aku mcm nk pengsan!skang ni langsung xmasak dah kat umah..sian hubby,xcukup kasih sayang katanya skang nih..hehe.masa mula2 pindah dlu,hari aku masak kat dia..skang ni masak air jelah yang oii....
tu pasal makan..muka aku ni...ya allah...jerawat tu tuhan jek yg tahu..muka dah mcm jalan raya dah!kasar..kat badan pun sama..cuma xgatal jek..aku dah gunting rambut pendek trus..senang!kena lak skang ni panas..pastu jadik mcm ruam2 tu,jerawat merah2 tukat badan lagi...aduhhhh..
sabar2..benda ni sekejap je..pasni will back to normal..
baju pun cam dah agak ketat sedikit..huhu..dlu xrasa sgt badan naik..pasni adalah..
apa pun...sronok peknen nih..bukan smua org leh rasa kan...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...