Search This Blog

Tuesday, July 27, 2010

build a new

build a new? new apa yek..hmm..xda apa, just a new life.sepatutnya its should be like dis..new life with our sweetheart..but now, dia xada..so,pada aku ia tetap menjadi new life pd aku n hubby..kami berazam utk melupakan kesedihan tu dan hidup seperti biasa ataupun menjadi lebih baik.bukan bermakna lupakan terus,tidak sama sekali.cuma lupakan kesedihan,anggap ia sesuatu sejarah yg manis utk dikenang bersama.dan peristiwa itu juga mungkin membuatkan kami lebih mesra dan menghargai hidup ni...
dan sokongan dari semua di sekeliling aku amatlah diharapkan..kadang2 tu mcm2 rasa dtg dlm diri ni..tambah2 lagi bila ada yg bertanya.ada yg tahu aku dah melahirkan tapi xtahu peristiwa selepas tu..so, susah sket la nk menjawabnya..tapi apa nk buat..
alhamdulillah...hubby sgt menyokong..dia xmelayan sgt bila aku cerita pasal tu.dia akan alihkan cerita,cakap pasal lain..bukan bermakna dia xsuka..tak.aku paham..dia xmau aku terus2 sedih.dan akhirnya aku akan menangis dan itu menjadi satu perkara yg lebih sukar utk dia...dia mmg xbule tgk aku menangis..

aku dah balik ke rumah kami ahad lepas.walaupun belum mula kerja lagi.balik tgk rumah yg dah lama tinggal.kemas apa yg patut sbb hubby mmg xmengemas langsung!hanya tahu sepahkan je..huhu..biasa la lelaki.lagipun dia duk ulang alik dr umah kangar ngan kg..capai je mana yg sempat.mmg tunggang langgang la umah tu.jenuh jugak la mula2 kemas dlu.
kemarin aku puasa,puasa ganti.tggl 1hr je lagi.so dah selesai hutang.hari ni puasa jugak walaupun semlm xsahur.puasa sunat nifsu syaaban..semlm ms berbuka,masak la.hubby suka sgt sbb aku dah mula masak semula.huhu..and as usual,dia mkn bnyk.katanya sbb aku masak utk dia...aku cuma buat ayam goreng rempah je..hehehe..pas mkn lepak depan tv n last dua2 terlena kat situ..
hari ni tgh pkr2 nk masak pe utk berbuka.semlm dah pegi pasar mlm,beli brg basah sket.dapur mmg xda apa langsung.2 bulan rumah xda org kan..tapi aku bukan bule mkn suka2 hati lagi.bnyk lg yg xboleh mkn..awal lagi umi kata..
skang ni nk lipat kain dlu..nnt petang pkr lain...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...