Search This Blog

Loading...

Saturday, August 28, 2010

jiran

bukan la nak mengata bulan2 posa neh..sekadar berkongsi cerita...
ni pasal jiran sebelah umah aku ni..sejak duk sini,xpernah pun bertegur sapa ngan jiran2 aku.depan umah,tepi umah kiri dan kanan.setakat senyum2 camtu jek.
yelah,siang kuar kerja,blk petang duk lam umah je.jiran sebelah kiri umah aku ni dah tua dah.slalu duk senyum2 jelah.anak2 dia smua laki. yg ni xdak hal..
depan umah aku ni,akak tu br pas bersalin.anak dia ramai gak.3 org kut campur yg baby tu 4.klau xsilap la.aku pun xpasti sgt sbb anak2 dia kecik2.rasanya xbeza umo sgt.7th, 5 thn, 2 thn camtu la kut...budak2 ni slalu main kat depan umah aku.bising tu toksah cakap la.yg aku risaunya duk main kat atas jalan depan umah tu.walaupun jln mini tar,kecik,tapi motor keta bnyk.sebab kat dlm nun bnyk lagi umah.kena lak jln ni jln shortcut utk elok ronbot.moto laju2 gak.risau gak aku bl tgk budak2 tu selamba badak jek duk main kat ats jln tu.mak bapak diorg haram xpenah peduli pun.biar je...yg aku xtahan,dah la bising,bul eplak siap mai main beskal diorg kat dlm kawasan umah aku!!!terkejut aku tgk..xcukup laman diorg,masuk umah aku plak.umah aku ada pagar,agak2 la nak kayuh beskal pun.pastu siap bawak pistol mainan mai nak tembak2 ngan aku.terkejut gilerr aku hr tu!
yg sebelah kanan aku ni jgn cakap la...hubby aku duk bersembang gak la ngan abang sebelah umah ni.bini dia muka pun aku xpenah nmpk.diorg neh duk meniaga nasi ganja..
anak dia jgn cakap.asyik nangis ja.klau kecik tu blh la terima.ni ah boleh bercakap dah.3 thn camtu kut...siang mlm keja duk keriau jek.tension aku!pastu mak pun sama gak.duk jerit2 anak segala bagai..heran aku..duk jerit2 anak,duk biar anak menangis2 tu..xtau la cemana diorg ajar anak...cam senang je aku cakap kan sebab aku xdak anak lagi..tapi klau aku ada anak...aku xkan buat anak aku camtu.sebab mak bapak aku xbuat kami mcm tu..xelok utk tumbesaran anak bila duk jerit2 kat anak2 macam tu...jgn la duk buat camtu..dlu masa aku peknen,duk sabaq jelah..nak cakap bukan2 kut terkena kat anak sendri pulak.nasib la adik2 aku xmcm tu..duk keriau xtentu hala...rimas oo budak2 duk bising camtu..
skang ni leh sabaq jelah...klau dah melampau sgt budak2 ni pasni...xtau la..
skang ni pun xtau la anak umahmana yg duk keriau tu.duk geram tu yg aku duk cerita kat sini.bulan2 posa ni...sbaq jelah...........................astagfirullah hal azim

** agak2 diorg baca tak belog aku nih?huahua

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...