Search This Blog

Loading...

Saturday, September 11, 2010

1 syawal

alhamdulillah....dah hampir selesai 1 syawal...syukur pada Mu tuhan kerna diberi kesempatan ini..

tahun raya aku adalah raya yg berbeza..beraya bersama suami dan keluarga mertua..tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...laki aku kena keja!!!!hampagas sungguh! 1st raya dia kena keja,2nd raya baru cuti..apa nak buat..kuli cenggitu la.hahaha..pagi2 dah kuar.hari ni katanya buka awal sebab bas banyak masuk..xpelah..so,pagi2 dah bangun..iron baju raya kami..tahun ni tema hijau..sekali ngan family aku.

pagi2 raya bila dengar takbir raya..sungguh menyentuh hati aku.dari dlu aku mmg mcm tu..bila dgr takbir raya memang rasa cam nak menangis.tahun ni,bukan rasa mcm nak menangis..tapi mmg aku menangis! menangis kerana berjaya menyudahkan sebulan puasa dengan sempurna..menangis utk meninggal ramadhan kali ini..menangis apabila mengenangkan arwah..sungguh aku sebak!teresak2 aku menangis pagi tu..( since dr mlm raya lagi aku dah mula menangis bila dengar takbir raya ).cadang2 besok nak ke kubur.belum sekali pun aku ke kubur arwah..hati aku xcukup kuat!

tahun ni buat pertama kalinya aku sembahyang raya di perlis..xbest la..xmeriah mcm kat kedah..huhu..dahla aku terlewat sket pagi tadi,smua org dah pegi..pegi sorang2 la jawabnya.ramai gilaorg kat mesjid repoh tu.mesjid lak kecik..nasib la..

pas smayang,balik lepak umah ayah la.setting2 utk mkn2 tu..mama buat roti jala+gulai ayam+kurma daging+rendang+ketupat+kuah kacang+nasi himpit..pastu setting utk laksa skali..tahan sabaq jalah...aku mkn kuah laksa tu ngan nasi himpit..huhu..jadilah..ada paklang and family and kaklong n abg ruben..besok ada lagi yg akan tiba..

tengahari sket pegi umah maklang..akak,abang ngan haziq ikut skali...alang2 dah tengahari,trus blasah nasi la..xda lauk best sgt pun..tapi bila duk ramai2 tu,ikan rebus ngan air asam pun sodappp!!lama gak lepaking situ..pkul 2 lebih baru gerak balik.hantar akak aku cargas trus balik kampung..nak jumpa mummy ngan daddy la pulak!balik lepak kg pulak..petang sket diorg pakat mai umah aku plak.(dek min,k.ti,dek cah,ani,ayu,mija,nik,ira,apis,yaya,paknjang,maktam)..diorg nk makan nasi..licin la nasi kuning+sambal telur+daging tok umi tu...hehe..pas makan,pakat buat gila nak bergambar plak..habis ngan paknjang ngan abah skali pakat jadi tintong duk amek gambaq ngan kami smua..huhuhu..

dah selesai sesi kat situ..diorg pakat gerak g umah aku lak kat kangar..dari tengahari duk jumpa muka2 tu ja..lokasi ja berbeza...hahahaha..diorg xlama sgt kat umah aku..dah mlm lgpun.singgah semayang pastu lepak kejap..pakat duk pulun mkn koi raya la..

pas diorg balik,kalut la aku nak mandi ngan siap2 p paya pulak.p umah tokngah (sedara belah hubby)..ada mkn2 family..pkul 9 lebih baru kami sampai..diorg dah start mkn dah..ramai la jugak,sedara tu semua..mkn steamboat mlm tu..ok la jugak..xlepak lama pun.pkul 10 dah balik..xbesh sangat sebab aku xkenal pun dlm ramai2 tu..kenal la takat tokngah,toksu ngan auntie 2 3 org..lainnya entahhhhhhhhhhhh..

balik umah..kawan2 hubby lak mai..smua aku kenai la..wandi,emie,kie ngan am..pakat duk lepaking,makan2 koi raya..pastu kuar p mana ntah..xpa..pi lah..aku pun dah xlarat dah..nak p belayaq dah...

familia..ohhh..ada yg kurang disitu..xdak dekwan ngan my hubby..huhu..syedihh mak
yg hadir..beriya ja aku duk riba anak org..masing2 muka skema ja amek gambaq.paknjang dah nak smayang asar meh join kami dlu..siap p tukaq baju pakai sampin siap nak ambik gambar..
duk nak mula weng dah neh...tengok la abah tu..yg laki bini kat hujung saipa xtau..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...