Tuesday, October 26, 2010

PB

aku neh sejak 6 thn lepas aku duk mula sakit belakang+tengkuk...sejak aku mula bekerja..mula2 dlu keja aku keja kat PTG Perlis..dr situ la bermulanya era sakit belakang aku tuh..xtahan punya pasal, aku g spital check segala bagai..siap x-ray smua sbb rasa kat tengkuk aku tu cam bengkak sket..doc kata xdak pe, isi jek..maybe postur aku duduk xbtul dan itu bleh menyumbang kepada sakit tu..kena plak aku neh kalsium kurang..--  hairan sebab aku mmg peminum susu tegar..tapi maybe xcukup..aku tau pun masa aku xcident dlu..duk bajet tulang aku tu patah, rupanya hancur..jatuh sket je, tapi crack trus...huhu.

bila aku tukar keja, makin menjadi2 sakit tu..sebab hari2 aku akan mengadap komputer ( yelah, ate keja kat it department kan )..jgn kata aku, smua org kat luar sana aku rasa sama jek..xdak yg duduk dengan btull..xselesa wei nak duk btul ja..aku dah beli kusyen kecik yg utk  tahan blakang tu..gila ah nak dok wat keja seharian nak duk betul cam tiang telepon tuh..aku lakjenis buat keja, mesti nak bersila  la smua..org kampung cenggini la...hehe

kadang2 duk hadap komputer tu rapat2 sebab fokus..haha..fokus la sangat..n for sure akan membongkok la kan..klau korang perasan, baru jek last month aku EL sebab sakit blakang..duk tido jek seharian kat umah..klau aku keja banyak, ha confirm la sakit tu akan bertambah2 sebab duk hadap komputer tu bersunguh2..

mcm2 dah aku try..berurut tu jgn cakap la..akak yg urut tu pun silap2 cemuih dah kat aku..asal g jek, sakit blakang..dah la aku angin banyak..sepanjang 1jam duk urut tu langsung xley bercakap..sebab angin aku p kat dia..so, dia la yg sendawa..aku rilex saja....

ini xtau brapa botol dah.dlu mula2 pakai, xtahan weh..gila panas. mula2 panas, pastu baru berangin, mint2 camtu..rasa lega la, tapi bukan utk long term..skang ni, badan aku cam dah lali ngan yoko2 neh..panas pun xheran sgt dah, rasa cam biasa2 jek..pastu kejap jek panas, pastu habis..gamaknya dah lali dah sebab dah slalu sgt pakai..tapi stil pakai lagi la...pagi2 sebelum siap2 pakai baju meh keja, taruk yg ni dlu kat blakang ngan tengkuk tu..pastu sentiasa ada dlm handbeg aku neh...utk kecemasan..huhuhu

ini pun dah slalu sgt pakai..yg kecik, yg besar..smua ada..best jugak sebab bley duk rasa panas tu sampai petang..sampai tanggalkan benda tu lah..yg aku cemuihnya...bila nk tanggal tu,gam dia kuat sangat...pedih woo...kuar ngan bulu2 roma skali...hahahha



pastu aku bertukar ke panaflex..yg ni besh! sebab lembut jek tekstur dia..nak tanggal pun senang...zassss camtu jek..xdak nak pedih2, nak kuar bulu roma tu smua..bau pun syedappp..



org kata yg ni bagus...tapi aku xpenah try..even apa pun jenis ubat utk sakit2 blakang aku  neh..xbrani ah.yg lain tu xpe, pakai utk luaran jek, nak makan ubat sebarangan ni aku xberapa gemor lah..klau ubat sapu cam minyak panas tu aku brani la taruk..klau ubat makan neh, xtau kesan dia nnt cemana..lagipun cam muda lagi nk makan ubat utk sakit sendi..haha

tapi, tu smua utk kesan sementara jek..yoko2, panaflex ngan salonpas tu..kejap jek hilang sakit tu..masa duk panas2, baru pakai, mmg besh la..rasa duk nyut2 kat blakang ko tu..dah lama sket, dah hilang ubat tu, sakit blk la...laki aku la yg duk jadik mangsa la ni kena picit blakang aku..tapi dia malassssss!!!picit kejap je pastu benti..tension aku..

dan skang ni aku duk survey2..xkan nk biar camni sampai tua kan..karang xdan umo aku 40, aku dah bongkok..huhuhu...xmo2...
dan hasil pencarian aku neh menemukan aku dengan Premium Beautiful dr Hai-O...


katanya bagus utk sakit2 blakang..dan macam2 kelebihan yg ada lagi dgn PB neh..dan aku duk baca2 jugak testi2 yg dah pakai PB neh..harap2 testi2 tu btul lah kan?dan ada opismate aku pun pakai ropernya..tapi dia dah beli lama dah..and according to her..mmg btul smua tu..n bagus utk sakit2 blakang tu...

wah wah...ini sudah bagus..menguatkan semangat nak beli neh...hehe..nak2 plak ada dengar ada cash rebate 700..btul ke wahai dealer2 PB ?tapi....uhuk uhuk...bila tengok rega dia..uhuk uhuk...batuk lagi...cam nak telan ayaq liuq xlepas jek..huhu..mahaiii wehh...

tapi bila pikir2 balik...klau mmg berbaloi..xpelah sesekali melabur...alah membeli menang memakai...bleh la menyelam sambil minum air sampai kembong...hahaha..
sebabnya, PB ni boleh membantu membentuk postur badan kita ni ha..dan boleh tolong menurunkan berat badan sama..bagus la kan ? dah bum2 dah aku ni ha..pasni klau PB bley kurus sket kut..aci?hahaha

info2 pasal PB ni banyak aku dapat..kat blog2 pun banyak..yg duk promote nak jual PB ni la...kat sini pun ada gak :
  1. http://beautiful2u.blogspot.com/
  2. http://www.premiumbeautiful.com/
insyallah..klau ada rezki lebih, klau bley nak smabar gak satu...xtahan ooooo sakit2 ni..aku xsuka la duk sakit2 camni sebab rasa azab yg amat..

klau ada testi2 kat luar sana...leh la syer sket pengalaman pakai PB neh...nak dengar sendri baru btul2 yakin supaya nnt bila beli xmenyesal.....

please2!!....help me help me...


** picta from incik google...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...