Search This Blog

Loading...

Saturday, November 13, 2010

AIR+HUJAN=BANJIR v 3

xabes lg crita banjir..huhu

entry ni nk tunjuk gambar yg sempat aku snap sepanjang tempoh kejadian.....
jln2 tgk air...n ambik gambar also..bukan selalu kan..

dan kali ni adalah lebih teruk dr tahun 2005..kawasan yg dlu xnaik air, dah naik..yg mmg dlu kena, kali ni lagi teruk..alhamdulillah jugak, umah sewa aku tu xdak la teruk sgt..yg rosak pun xbanyak..meja komputer memang reban trus..angkat je trus..broommm..ranap..hahha..side table pun sama..kembang abeh..tu hubby punya..kabinet dapur yg buat letak dapur gas pun sama...nyawa2 ikan dah..bule la guna lagi tapi xkukuh dah..buat masa la ni guna lagi..nnt2 baru nk bli baru..xdak sen wehh..harap2 sempat bertahan.. pintu2 umah skang ni nak tutup smua kena hentak kuat2...sebab dah kembang bagai...seb baik kayu..pintu bilik tu playwood..kembang2 la jugak..pasrah jalah..almari aku seb baik xruntuh..tapi kat bawah, kat kaki tu kembang2 smua..katil pun sama..tapi kukuh lagi la kut..xdak duk ngokngek apa pun la..xtau la kut pasni tgh duks edap2 tdoq...runtuh plak!!hahahaha

hari selasa mlm, aku sesaja ngan hubby, aney n huda g jenjalan kangar..nak tgk air..org jenjalan siang, kami g mlm..g tu pun sebab aney nk beli lilin..umah dia awal lg dah gelap..seb baik umah ayah tu da letrik smua..air pun sama..

pas maghrib kami gerak..ko bayangkan aku ngan hubby jln dr rumah sampai putra palace..jauhhh tu...dekat 1km jugak la.redah ayaq..klau sesaja mmg tak la..jgn harap!nak tgk air punya pasal..bukan senang nk cross rounbout, siap bule lalu ikut arah bertentangan lagi..jalan kaki...hahhaha..klau biasa2, ko nak mampus la namanya tu...sampai depan putra palace, aku dah xlarat..sebab ayaq kuat, lenguh la..kami tahan lori...hhaha..syok ooo...naik lori sambil redah ayaq..gila dalam..takat pinggang jugak la..serius felling cam mangsa banjir..turun depan aneka..seven eleven buka lagi!!servis 24 jam kan...hahaha


 ni depan seven eleven..dlm tu xkena..tapi bawah tu takat lutut lebih kurang..penat redah ayaq, makan megi dlu...rasa cam syorgaa sungguh leh mkn megi bila penat2 tu...hahha

feeling cam duk tepi laut..haha...katanya depan ni hari selasa petang br naik ayaq..taman kat blakang tu katanya tinggi jugak ayaq sebab situ ada bukit..area sini banyak rumah kedai..teruk jugak la sebab kedai2 tu rendah dari jalan, so ayaq duk bertakung situ la..atas jalan tu penuh la keta duk parking..

 aney n wife, huda..diorg punya umah teruk jugak.ngan blackoutnya, fuhh..mencabar..hehe..kuar g kangar ni pun sbb aney nk bli lilin...

menggedik dlm air..

tgk gambar jelah..malas nak naip..gambar pulak mahaaa banyaknya..tapi mln dn masuk smua...mana yg sompek jolah..


motor abang polis smua kena naik atas jalan...opis sudah tenggelam...huhu














dan selepas seminggu, perlis masih blm pulih sepenuhnya..masih ada yg tinggal di pusat pemulihan..banyak rumah2, premis2 perniagaan, kenderaan, harta benda yg rosak...bila air dah surut sket, kenderaan ringan dah bule lalu, me n hubby g jenjalan tgk air..subhanallah..sesungguhnya tuhan itu maha berkuasa....

2 comments:

  1. harap2 tahun depan tak jadi banjir lagi eh, dah macam taman tema air kotor dah

    ReplyDelete
  2. harap2 gitulah..tapi apa nak buat..smua ni kerja DIA..dlu 10 thn sekali, skang ni 5 thn kena pulak

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...