Thursday, December 02, 2010

MERAJUK KUASA 8




pagi2 dah buat entry pasal merajuk...huahuahua..hepp, merajuk mana boleh gelak!!

alkisahnya..semlm la ni..sampai jek umah ptg tu aku dah cam flet habis..dgn letih dgn lapar smua..seb baik da bli siap2 cucur udang yg sedap kat depan umah tu..baju xsempat tukar trus laju2 melahap mkn depan tv sambil tgk sinetron tv9 yg paaaaaanjang gila xhabis2 lagi...tapi duk tgk jugak klau free sebab hero heroin2 cita tu ganteng bangattt!!

sudah mkn br mandi smayang asar smua..pastu cadang nk rest kejap sebab asa sakit kepala.napa tah seminggu ni, asal mlm jek cam sakit kepala..asal sakit kepala jek mlm..7.15 camtu hubby sampai..trus xjadi rest..laki aku tu klau sampai dr umah, ada cita apa yg dia nk cita kat aku, mai la dia hadap depan muka aku..slagi aku xtgk dia, xbg respon, duk nyanyi panggil jugak, suh aku dgr cita dia..ok, layan la..

pkul 7.40 camtu aku bgn ar g smayang maghrib..dia pun gegas ar g mandi, smayang sama..aku ajak la dia g mkn, aku dah lapar balik dah..yg lapar sgt tu sebab aku xlunch tghr tu..mkn wafer jek, nasi mkn pkul 10 pagi nun..itu yg gila punya lapar..dah aku ajak g mkn, dia kata kejap nk vacum carpet...hah!!!kejap jek katanya sebab japgi nk hantar vacum..lagipun katanya hr tu aku gak yg suh p amek vacum..mmg la, tu aku bgtau last week, dah xg ambik..dah p ambik mlm ni, dan2 tu jugak nak buat..bukanya g pinjam kat sesapa pun..g amik kat umah bapak dia je pun..pasni vacum la...aku ni perut duk berdendang xhenti2..segala jenis tempo kuar dah...dia nk vacum dlu jugak..10 minit jek katanya..ok, fine, xpa aku tunggu..sampai tertdur aku tunggu..tau2 dia mai gerak, ajak g mkn..aku tgk jam dah pkul 9.15!!!hoh...vacum apa sampai sejam lebih. kat umah aku tu ada sekeping jek karpet, cenonet je pun...dgn lapar, sakit kepala, ngantuk, bengang lagik, aku marah arr...trus amik bantal tutup muka, tidor balik..mrajuk!!

dia punya la mai duk tanya aku nk mkn pe, mai duk gosok2, cium2 aku..xlayan!!....tdo jugak..ada la kut dlm 15 mnt dia duk pujuk aku suh bgn..last, dia fed up kut...dia kuar d tgk tv..aku cadang nk sambung tdo..xbley..sebab lapar..pastu bgn g dapur..amek roti gardenia, masak air...buat air milo mkn ngan roti 2 keping..laki aku tu mai la tunggu aku mkn..pujuk lagi..aku mkn sambil nangis..gila mengada! hahaha....sambil mkn duk bebel2..bule pulak..buruk btui perangai..

aku bukan marah sgt pun..cuma cam kecik ati sket..nak vacum karpet lagi penting dr bini nk mkn..slalu kan aku duk masak..ni aku dah xlarat, so xdpt la nk masak..kena lak laki aku tu suuuuuusah sgt klau nk ajak mkn kat luar..napa ntah...aku plak klau jadual mkn xbtul..haaaaaaaa, mula la perut aku tu nk buat hal..very the sensitive..bila dah start masuk angin, xguna dah ko mkn bnyk mana pun.pastu ko jgn heran bila dgn aku sendawa angin tu ada lebih kurang sket bunyik cam kerbau kena smebelih...buruk gila!!end up, klau mkn pun aku akn muntah kuar smua..baru perut tu elok balik.. tu yg aku xnak..sebab bila jadik camtu, aku mmg akan letih gila..sakit kepala tu 1 hal dah, tambah ngan sakit perut lagi..
sebab tu bila aku duk keriau kata lapar, baik la cepat2 g mkn..klau x, jadik gitu lah...
xpun bertukar jadik raksaksa yg kelaparan..

pastu..laki aku tu kesian gamaknya tgk aku..dia kuar g beli mkn..dlm pada tu duk tanya kat aku nk mkn pe..aku dah xdak mood nk bercakap dah..seblm smayang maghrib tu aku dah  bgtau dah, nak ajak g mkn kat mana, duk buat alasan mcm2..bila ko dok tanya, haaa bercakap la ko sensorang..aku duk tarik muncung...

g bli mkn lak sampai sejam br balik!!aku dah nk tertidor blk dah duk tunggu..punya la dia mai pujuk aku suh bgn ajak  mkn..dah ditariknya aku bgn, sket lagi nk kena dukung, nak tak nak bangun la jugak...dia g beli chicken chop kat  mai cafe..tu mmg ar feberet aku tapi xmasuk dlm list apa yg aku nk mkn mlm tu..gamaknya habeh idea dah kut tu yg g bli kat mai cafe tu..

yg paling dasyat..makan bersuap uollss..huahuahua....syorga rasa..dgn tgh lapar, majuk lagik,  laki ngko tolong suapkan chicken chop yg enak tu siap n bli ayaq epal..mkn sket pun kenyang..sepanjang duk mkn tu,dia duk potpetpotpet, aku diam jek, still majuk lagik..( tapi2, time tu dlm hati cam ada taman dah, pandai noo laki aku ni bli jiwa aku...) tapi bila org sua, nganga jek mkn...buruk sungguh perangai!!pkul 11, dah setel, nk g tdoq blk..tapi xleh..angin still duk ada lam perut...duk sendawa2 lagik..as usual...muntah abis...sakit ulu hati aku tuh..xtau la bila nk lega penyakit angin aku tu...

mlm tu tdo cam org mati....bgn pagi ni, ok dah xmrajuk...dah baik dah..
xleh nak majuk lama2..mesti xjadik sebab laki aku tu pandai pujuk...lagipun xbesh, nnt xdak nak gaduh ngan sapa klau majuk...huhu..tapi jgn la duk buat slalu cam tu papa ek? kesian la kat mama neh...
apa punto my darling !!!muahmuahmuah..ailebiuu

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...