Monday, December 27, 2010

penang again

baru blk penang, mgg ni pegi penang lagi..thn ni xtau brapa kali dah p penang..tapi kali ni p balik hari..letih weii..pegi pagi, petang balik..

saja jek pegi jenjln bwk adik2 ngan umi..plan asal nk g langkawi..tapi bila plan last minit  ni tau jelah..last2 xjadik.since dah berjanji ngan diorg, so bwk  jelah diorg g mandi laut kat penang...jadik la kan...huhu

pagi2 dah bgn prepare apa yg patut...aku goreng ayam ngan nugget jek. umi msk nasi ngan buat sambal.kami berlima ja pegi, abah jgn harap la..xdaknya dia nk ikut g jln2 gitu..

yg xsyoknya, sebelum pegi tu, tayar keta aku pecah! tayar tu mmg dah nyawa2 ikan dah, duk plan pegi penang tu mmg nk tykar tayar skali..seb baik pecah kat kg, blm sempat kuar lg, klau pecah kat jalan..haru la nk tukar tgh2 panas tu.yg syoknya bleh plak p penang ngan tayar spare tu.blk baru tukar..huhu..hubby kata xpa sebab tayar spare tu saiz standard, so xdak  hal..

sampai penang dah tghr..kami lepak kat batu feringgi...org ramai la sbb hari ahad kan..masa duk naik feringgi tu punya la kalut sebab aku senak perut.jenuh nak carik toilet..seb baik jumpa masjid..selamattt...
adik ngan abang punya seronok, mandi beriya..aku, hubby ngan umi xmandi pun..umi mmg confirm2 la xmandi..aku ngan hubby malas..baju pun xbawak..g duk main2 air kat tepi jek..xkoser la mak nak mandi laut..panas wei, nnt kena sunburn..karang dah tinted pulak kulit mak..hahahaha...



jomm tgk gambar..

 umi duk situ jek..lepaking tepi pantai..aku suh berjemur cam mat salleh kat tepi2 tu dia suh aku mengucap sebab minah2 salleh tu smua pakai 2 pieces jek..hahha



tepi kami tu ada 2 minah salleh ni duk berjemur..heran aku ngan diorg ni..syok sungguh berjemur..aku klau panas gini, jgn kata nak berjemur, klau bule kuar umah pun xmau..gila panas..jln atas pasir tu pun sket lagi nk terbakar dah tapak kaki..diorg ilexx je duk baring situ..pakai 2 pieces plak tu..yg depan sket tu, kapel indon..klakar gila tgk diorg..biasalh org bercinta...hahha



minah negro 2 org ni xbley blah..aku ngan laki aku duk lepaking depan tu xlarat nk gelak kat depa...kulit tu mau faham la kan..sorang pakai kaler hijau muda sorang pakai pink terang..tapi diorg pedulik hapa ye dok..lantak la, kan..hahaha...pastu p duk ngorat mamat bawak bot tu sebab nk naik bot sama..berlari2 g kat bot tu..bergoyang2 tetek!!haha...dah la pakai gitu, selamba jek kangkang naik atas bos tu..kwn2 mamat tu punya duk gelak..kami pun tumpang skali gelak..klau org kita buat cenggini, mau esok masuk muka depan kat harian metro.....



duk teringin nak naik menda alah ni..hubby juk ajak dah, tapi dah xbawak baju salin, malas ar..kut nnt dia landing jatuh dlm air, sesia jek....


ini pakcik santa claus yg datang salah hari..baju merah dia dah xmuat. jadik dia pakai baju kaler hijau saja..sampai selepas krismas sebab kena jalan kaki dr london...sebab rusa2 yg kiut yg duk tarik kereta dia tu smua sudah patah kaki...xlarat nk bawak santa claus yg besar gabak kayak gini....



mr n mrs santa claus....hohoho.......



panas tahap dewa neh..tapi nk amek gambar punya pasal..hadap sajork..



ni jiran kami masa kat tepi pantai tuh..ramai dan meriah sungguh mereka...tapi xpaham diorg cakap apa...huhu





paling seronok tentu la budak2 ni...main sungguh sampai kena panggil 2 3 kali suh naik, nak balik..siap aku sound, klau korang lambat, japg korang berenang la balik sampai kampung sanglang sana.....hahha..gila kejam...sronok tgk diorg hepy..sebab bila diorg hepy, aku pun hepy!!


ada urut kaki kat tepi2 laut tu..duk panggil2 org yg lalu situ suh urut kaki kat diorg..bapak mahal, 40 minit 45 hengget!! baik aku urut kat wei kat tm kemajuan tuh...16 hengget jek..


budak kuat makan...macam abang ipar dia..duk tunggu lama nak naik feri, dia g godek bakul makanan..amik nasik, makan.....


ini budak ponteng sekolah..mula2 tanya cakap nk kena g skolah sebab kena bersih kelas..yelah dah nak mula skolah dah kan..bila bgtau nk g penang, dan2 cakap, xpe klau xpegi skolah pun..depa ramai, biar depa cuci kelas....kelass ko dik...nak berjalan mmg no 1...seb baik ko cerdik...klau x, kakak xmo bawak..hehe




nahhhh..amek gambar versi gedik si tuan tanah.....aku suka btul la baju ni..beli dgn harga 30 hengget saja selepas diskaun..beli kat hotel masa g seminar hr tu..sempat lagi kan?haha...beli sebab cantik..pada aku cantik la..kain dia lembut, tu yg aku suka..bajet cam nmpk kurus bila pakai bj ni, tapi bila tgk gambar, nmpk gemok plak...hampesss





tgh duk plan, next week nk g penang lagi..nak g amek voucher kat JJ...shopping time....huhu

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...