Monday, January 10, 2011

Tamat sudah AJL 25

seperti yg smua dah tgk semlm, AJL 25 dah ada pemenangnya..walau ramai yg mcm xpuas hati kan ? yelah, mcm2 duk shout kat pesbuk semlm..kemenangan yg diluar jangkaan..dan ramai sebenarnya menjangka FT yg akan menang..2 lagu tu dia nyanyi..but, keputusan di tangan yg lebih arif..suka xsuka, terima lah yek..

tgk kat blog semlm, cukup2 jek tamat AJL, ramai dah yg buat entry..mmg blogger  tegar ar korang..aku malas, ngantuk sangat dah..tdor dlu lah ye..pastu br buat entry..

AJL kali ni nampak beza sket ngan tahun lepas..pengacara as usual mmg best..cuma memula cam kaku sket..gemuruh barangkali..pas lama sket, ha ok dah..baru leh buat lawak sket..mmg masuk ar 3 org ni..rasanya dah banyak kali kut diorg jadik pengacara bersama dlm AJL ni..nampak serasi n xnampak berebut2 nak bercakap pun. faizal ngan ally asyik gaduh n cheryl yg jadi penenang..best kan diorg..lawak semlm xbley blah bila si faizal duk cakap omputih baku dia tu..klakar wei..pastu xtahan bila dia kata dia tweet lisa surihani, pasni jadik lisa surirumah..hampess

walaupun artis pujaan aku xmenang..cee pujaan la sangat...xla, yg aku minat n duk harap2 menang tapi xmenang, xpe..korang dah buat yg terbaik kan..masing2 dah ada peminat sendri, so xdak hal la klau xmenang..sebab dah layak ke final pun dah bermakna korang antara yg terbaik...

persembahan pembukaan mmg terbaik..1st fransisca peter..suara masih mantap cam dlu..bila naik nash..fuhh..meremang bulu2 ni..yg  best, penonton siap nyanyi sama ngan dia..ada aura lagi la tu..ms dia nyanyi lagu tu, aku rasa cam sebak plak..tetiba teringat kat arwah sosilawati..dlu masa hr knurik kawen diorg, nash tu nyanyi lagu ni utk wife dia..romantik kan..huhu..pastu m. nasir..biasah ah dia...sifu...

persembahan 1st dr yuna..cantik eh dia semlm..make up ngan baju nmpk kena ngan dia..selamba jek dia nyanyi..aku duk bajet leh menang dah dia ni..skali, langsung tadak..xpe2..yuna skang dah ada nama dlm industri..so, xdak hal la kan..FT mmg xpenah mengecewakan..lagu selamat mlm tu mmg terbaek lah..pandai lak dia wat gimik gitu..mmg lain dr yg lain.tapi sayang xmenang..seb baik menang utk lagu  hanyut.dasat eh gimik hanyut..tapi btul ke dia duk dlm air tu? ke tu rakaman jek, pastu dia trun basahkan badan dia jek ?tapi .dedua lagu adalah best! cuma vokal dia cam kurang sket ar semlm..but, ok je kan..
hafiz layak ar menang vokal terbaik sebab pada aku nyanyian dia konsisten..gimik dia pun bagus..ada maksud disebalik lagu tu. pas kena tembak trus jadi angel gitu sebab pakai baju putih..ingatkan kena tembak btul dah..hebat2..black pun bagus gak vokal dia, cuma cam xkonsisten sket..lagipun dia dah menang dah thn lepas..thn ni dpt no 2 ngan meet uncle hussin..ok la kan..walau xdak rupa sangat, tapi black still ada bakat yg org lain xdak..suara dia mmg superb!
tomok cam xdak imej sendri...heran plak aku semlm tetiba jadik gitu..nampak cam nak tiru org lain..pakai baju camtu pulak..tiru sapa, pikir2kan lah..mungkin dia nak buat imej baru pulak kan...tapi nampak sangat la kan..persembahan nampak ok, ada arrangement baru dlm lagu tu..
persembahan2 lain pun smua best..susah nak teka sapa nak menang..stacy best, adira best, shahir lupa lirik kut sket semlm, gemuruh mungkin.1st time kan, lgpun dah lama xnampak dia.br recover dr stress katanya....huhu..API pun best..gimik pun dasat..hujan pun best, arrangment baru tu aku suka..muzik dia best sangat pada aku..join dgn orkestra kan..erm, xtau plak aku yg ramli m.s dah dapat dato ekk...

dan keputusan mmg diluar jangkaan..
aku xbajet langsung yg ana raffali tu yg akan  menang..duk tgk lat pesbuk ramai yg duk teka FT ngan yuna..persembahan ana raffali pada aku nampak serabut..dia cam terganggu ngan prop2 segala tu..xpaham pun ada jugak..duk dlm snagkar jugak pastu siap tukar2 baju lagik..sama cam hafiz, tukar2 baju jugak..erm, tapi juri lagi terer dok ? xheran gak dia leh menang sbb m.nasir kan ketua juri..lagu2 m.nasir gitu jugak kan..lirik yg kita langsung xpaham..tapi ada mesejnya..klau tgk lirik lagu tolong ingatkan aku tu pun gitu ah..cam puisi..rezki dia kan..dia tulis, dia nyanyi n dia menang,,smua milik dia.xyah syer2 ngan org 30k tu...baguslah..artis yg berbakat mcm ni susah nk carik..nk tgk lagi lagu2 dia, g blog ana raffali ni..

paling best ? persembahan penutup la kan..kak pah kita yg merah menyala..ziana zain yg masih mantop..last skali tok ti la..aku rasa klau dia masuk, ntah ke dia menang..lama xtgk dia kat AJL..ngan penari ramai gitu kan..so sweet bila tgk dia menari semlm..baju plak..fuhh santekk sangat! 3 lagu plak tu..i heart u lah tok ti!

apapun tahniah utk semua pemenang n peserta..korang mmg best!
jom tgk gambar sket..ni aku cilok dr RM..cepat nau dia hupdate gambar..RD yg amek..RM kasik amek tapi kena kasik kredik..mmg kena ar, gambar dia dah ada wm dia kan..hehe..aku pilih yg cun2 n ensem jek...

ayoub..heh..geram tgk ayoub sbb dia jadik baik sangat, tapi citer tu best!

comey eh hafiz ni

kiut miut je nurul syuhada ni...putih melepak

ada style la nabila ni

cantik kan yuna mlm tu ?

tok ti kat red karpet..nampak cam gemuk dia ngan baju ni..ngan baju biru gak cantik

suka aku ngan lagu sofea jane dr black ni

diorg 2 org ni mmg sesuai sungguh...nampak cam btul plak mia tu anak lisa....sweet kan ?


banyak lagi gambar, aku amek sket jek dr RM..nak tgk g sana yek...thanks to RM n RD....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...