Search This Blog

Monday, February 14, 2011

sket lagi nak jadik parkinson

hari ni cuit..sesaja amek cuti. esok cuti lagi, maulidur rasul..jumaat lepas mc. lama gila cuti..jumaat, sabtu, ahad, isnin, selasa..fuhh..kan bagus klau cuti lama2 gini leh p jln2 makan2...syorga weii

tapi apakan daya...seb baik jugak hr ni amek cuti.. klau x, silap2 mc lagi..

aku demam ye..last week tu duk ada gaya2 . hr khamis tu batuk bleh tahan la. badan pun seram sejuk ja. plan nk g klinik pas msk opis. tapi dek ekrna tugas ku kepada negara..ceewah, ayat xagak2..ada benda urgent nk kena setel. officer aku lak msk petang, pastu sorang lagik plak cuti. kena kaver lebih sket. pungpangpungpang, lupa trus nk g klinik..hadap la 1 hari kat opis tu ngan batuk2 mcm nak kuar anak tekak. nak mc pun xguna dah sebab dah sampai tghr. nk g klinik pun malas sudah...

balik umah ptg tu aku mmg dah flet habis..terkelepek dah kat depan tv. nak bercakap pun xlarat. mlm tu hubby bwk g klinik. panas badan bule tahan, batuk2 segala.doc bg ubat, tapi dos rendah saja. blk umah, mkn nasik ngan sup yg sedap tu. pas mkn ubat smua ingat nk tdoq. tapi xdak maknanya...sakit kepala tuhan saja yg tau. bila batuk bergegar2 rasa kepala. ngan hidung tersumbatnya..perit!!! tidur pun sambil duduk..menangis2 dah sebab sakit kepala..rimasss..siap amek towel panas buat tuam kepala..xtau pkul brapa terlena.. yg pasti, kejap2 jaga, kejap2 jaga..

jumaat tu mc la..konon nk tdur ngan jayanya la sebab nk kaver yg xleh tidur semlm..tapi xberjaya. xleh nk tidur sgt pun. nak duduk xleh, tidur pun xleh. badan rasa menggigil..napa ntah. msk nasi pastu goreng telur jek..sadis sungguh! nasib la..mlm pun sama gak gitu. hubby kata mlm tu aku tidur berdengkur..hampess...hidung tersumbat wei, bernapas ikut mulut je kut..hahah

hr sabtu camtu jugak..kelas pun xpegi. cena nak p, duk gigil2 gitu ngan kepala pusing smua..tu pun nak drive p jitra sana ka? sayang gila nk ponteng, tapi apakan daya...tghr tu xmasak. kol hubby suh beli lauk saja. hr sabtu dia keja sampai pkul 1 jek..xleh nk berdiri lama2, sebab bdn gigil, rasa cam nk tumbang. tension btui...mlm tu blk umah abah..tdor sana..sama jugak cam mlm sebelumnya...xleh nk tdur..kejap2 jaga, pastu bersin2...

hr ahad pun sama jugak..badan jek rasa kurang panas sket, tapi gigil2 tu ada jugak..dah nk mcm parkinson pun ada..heheh..tapi xla kuat sgt gigilnya..tapi leh rasa la..umi suh g spital, risau kut apa..kena lak kat badan aku tu ada banyak gak bekas nyamuk geget..risau wei kut denggi..wuiiii, xsanggup..

pkul 3 camtu gerak dr sana g spital. seb baik xramai org kat kecemasan sana. xla lama sangat kena tunggu. check2 smua, doc suh buat ujian darah. part ni yg xtahan...bule plak dah cucuk tu xjumpa saluran darah..3 kali cucuk okehh!! tempat lain2. kat tangan belah kiri.. dah la badan duk gigil2 dah, bertambah2 la..siap peluh2 lagi..yelah, dirodok2nya ngan jarum tu sampai 3 kali, xkuar2 darah..heran btui..xjumpa salur darah plak, lemak banyak sangat kut, tu yg xjumpa..hahahah..kali ke 4 br dapat. tu pun aku suh cucuk belah kanan plak.. seb  baik dapat. klau x, mau aku teriak kat situ. sakit weiiiiiiiiiiiiiiiiii...doc tu pun kesian tgk aku..dah la demam budak ni, kena cucuk byk kali plak dia kata..haha

lepas 40 mnt camtu br kuar result. seb baik xdak apa, cuma dia kata da virus sket dlm darah. tapi xbahaya..just mkn antibiotik yg dia kasik sampai habis..fuhh..lega..semlm tu aku leh tidur lena sket. xdak nk terjaga tengah2 mlm dah..aku ni susah nk demam, skali demam..haaaaaaaaa...amek kau...teruk sampai gitu...tapi2, seb baik demam pun, makan lalu jek..hehe

hari ni ...rest saja...klau kuat sket japg nk kuar..lama dah xbawak keta...heheh

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...