Search This Blog

Tuesday, May 31, 2011

kisahnya laki aku....

laki aku ni kan suka kuat makan..alhamdulillah, sepanjang kami kawen, aku masaklah apa pun, semuanya selamat masuk perut dia tanpa banyak komplen yg memedihkan jiwa...seb baik xdapat laki cerewet...tapi dia la, dapat bini cerewet...ngehngehngeh...

skang ni kan aku duk mabuk pening mabuk pening, makanya aktiviti kat dapur tu kureng la sket..yg kesiannya laki aku..siap kata dia skang kurang kasih sayang sebab aku jarang2 masak..propa kan laki aku tu..bukannya sengaja, nak wat cemana, xbule..tapi skang ni dah masuk 2nd trimister ni dah ok sket..dah bule masak cuma xselalu jugak sebab letih yg amat kadang2 tu...tapi seb baik la jugak dia xkomplen..walau dia duk potpet kat aku, tapi sebenarnya dia paham. dia pun bukan paksa aku masak sgt, cuma kadang2 aku kesian gak ngan dia, so masak la jugak simple2...

paling2 aku suka laki aku ni, dia xbanyak kerenah. makan je smua. klau dia nak komplen pun, klau cam masin sket ke, pedas ke, tapi tatap licin jugak makan..nak jaga hati bini kut..hehe



ni menu minggu lepas..2, 3 hari balik keja duk wat drama suh aku masak..sebab dia dah beli rencah pakpek ni. maka menggedik2 suh aku masak pakpek ayam. aku bukan la xnak masak, cuma bila rasa xdak mood, malas, letih tu bertandang, eh xkuasa la ngkau..tapi hari jumaat tu gagahkan jugak la masak..balik keja hr tu, ptg tu siap2 la apa yg patut. letih sket xpela sebab esok sabtu kan cuti... nilah susahnya klau dapat laki ngandung, ngidam nak makan macam2 kannnnnn....

tapi naseb baik dia makan tanpa sebarang komplen! klau komplen lagi mmg aku suh makan ngan mangkuk2 tu skali..ngeh2..xla, kita dah brapa nak larat sgt kan, dah masak bule nak komplem gitu gini mmg saja carik pasal la..seb baik makan jek sampai licin..bagus! tapi xtau la kan, makan habis tu sebab lapar ke sebab sedap..huhu..xkesah la, janji dia makan dengan penuh berselera macam posa seminggu xjumpa makanan! tulah laki aku..ko letak jelah apa pun, dari xbiasa makan, tetiba leh jadik feberet. mujur la dapat laki xbanyak kerenah...sebab tu lah skang ni membesar bagai johan!


ni gi makan kan kola perlis..aku nk makan sotong goreng tepung ngan ikan sweet sour..tapi dia yg melebih2..siap order mentarang bakar bagai..pastu disonglapnya nasik aku skali..

laki aku ni klau makan apa2, sure licin pinggan dia..kadang2 jilat2 kuah tu punya nak bgtau kata sedap. bagusla kan..org tua2 kata, klau makan sampai licin pinggan, nnt dapat laki soleh, klau pompuan la..klau laki plak, dapat bini solehah. pastu aku slalu la duk kata kat laki aku ni, dia beruntung dapat bini solehah sebab bila makan licin jek pinggan..aku lak, xpenahnya licin, makanya laki aku xberapa nak soleh la...dicepuknya kepala aku bila aku kata gitu...hahahahhaha

xkesah la dia ngemuk ke muncit ke, aku tatap akan masak kasik dia makan..kadang2 tu aku duk bising2 bila dia makan banyak..tapi aku lagi susah hati bila aku masak dia makan sket! risau, xsedap ke, xkena ngan selera dia ke..hihi..aku masak yg dia suka makan jelah. klau ada menu baru, try dlu sekali, klau ok ngan dia, masak lagi la..klau xberapa nak jalan, takat tu jalah..

kadang2 rasa mmg la malas gler nak masak sebab nak makan 2 org jek..tapi bila dia makan dengan hebat, rasa malas tu hilang..datang plak syok..nak2 bila dia request suh masak apa2 yg penah kita buat sebelum tu..haaa, meaning dia suka la kan..hehe...nak tambat hati suami, salah satu cara melalui masakan la kan..harap2 tu tertambat la hendaknya...korang2 pun, rajin2 la masak utk suami..bila ia datang dengan keikhlasan, insyallah, niat tu sampai...

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...