Search This Blog

Saturday, July 02, 2011

dah beli dah..

lama dah kut rice cooker kat umah aku tu rosak..rasanya mau dekat 3 bulan dah kut...hantar repair, tapi pas sudah xleh repair..suh abah hantar kat kedai kat kg nun..
pas seminggu 2, g tanya, katanya baru nak check..pastu tunggu lagi seminggu 2, pegi tanya pulak...skali mak dia meninggal plak..cina kan, taulah klau meninggal tu cemana..nak menangis je mau 2,3 hari...pastu berkabung..tutup kedai plak seminggu..
abah pun kadang2 sibuk, lupa nak g tanya...aku pun sama gak, dah balik sana pun seminggu sekali je..lama2 cam lupa plak..
makanya, sepanjang xdak periuk nasik letrik tu, masak nasik sket lagi mcm org zaman batu..hehe..manual la, masak kat dapur..seb baik dapur pun xrosak, mengkalu tak, mau kena pakai dapur arang plak..hehe..
pastu xleh nak tinggal, karang hangus plak nasik tu..dlm duk jaga2 tu, sekali sekala, terhangus jugak..hahaha
dah lama sangat tunggu apek cina tu repair..last2 katanya, duk tunggu spare part sebab susah nk carik, xdak jual katanya...hmmm...xpalah apek oi...
jalan2 minggu lepas...usha2, grab baru lah...


eh2, terbeli 2 pulak..hahaha..niat nak beli rice cooker baru jek...terbeli plak mixer skali..mueheheh...raya ni bleh buat bisnes jual kuih sebab ada mixer baru...gitewww

bagus periuk nih..pink lagik...huhu..
dapat ngan steam tray skali..bleh kukus n masak nasi skali..klau xmau, simpan jek tray tu...pastu ada button utk warm, utk panaskan nasik..
persoalannya sekarang, nak kukus apa ntah...hahaha

bila dah beli periuk baru ni, dengan harapan rajin la masak..huhu..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...