Tuesday, July 12, 2011

me'ah balik kampung...

minggu lepas amierah balik kg..lama dah kut xbalik..last jumpa masa g langkawi bln 1 hari tu..dia pun dah pandai..duk bgtau mak bapak dia..duk ajak balik sini..hehe..dia dah besar, so dah blh ingat dah..
diorg blk hr khamis pagi..lagi aku g jemput kat airport. aku xikut sebab kena g klinik pagi tu. kena check darah pulak sebab bulan lepas hb rendah n nak amek result test hr tu..klau ikut dia karang lambat plak kat klinik tu.. skali dah berjam tunggu, result tu xkluar lagi sebab kena hantar ke lab hospital..mmg siot ah...tunggu lama, tapi nan hado...sket lagi aku nak maki dah..buang masa jek!!

tghr baru aku balik umah abah..balik lunch  n lepaking sana..laki aku pun amek cuti jugak, malas nak masuk opis dah katanya...jumaat pun aku blk lepak sana jugak..amik cuti 2 hari..nak rehat sama, letih oi...

banyak hari cuti kan..khamis, jumaat, sabtu, ahad..abang aku amek kreta, g jenjalan...tapi aku xleh ikut...huahua..hari ahad diorg g wang kelian..makyong kena tinggal..sapa pun xkasik ikut...mak aku pun xkasik..yelah, duk dlm fasa berjaga2...diorg pun seriau gak..kena lak aku kan duk sakit2, lagila org xkasik ikut....makanya, ikut saja apa org tua kata...duk umah saja...memula mcm hegeh nak pegi...tapi bila dipikir2 balik, bukan la ada kudrat sangat aku ni..xlarat sgt pun..jln pun mcm penyu nak berteloq, ada hati mau jln jauh..baik aku rehat je kan...jaga diri elok2 kan...

oh, amierah dah besar eh..hehe..kurus plak aku tgk..katanya, asyik demam jek..nampak kurus sket, pastu nampak tinggi...mulut tu...aduhai.....xmenang kut nak melayan...kena lak org dah g skolah kan..ada2 jelah akalnya..dah pandai tulis ABC..baca ABC..kira 123..hehe..ok la kan dgn umo 4 thn tu..dapat lak whiteboard besar yg adik duk main tu, asyik lukis ja...
yang xtahan tu, skang ni duk cakap bahasakan diri dia kiter....hahahaha....klau tanya, ni sapa punya, 'ni kiter punye la'....'kiter la yg buat ni'...hahahaha....xmenahan btoi..mana dapat ntah, asyik kiter kiter kiter.....getik plak aku dengar...kekeke..
ngan pakngah dia, mcm biasa la..baru sampai tu, mintak mahap la nak leh tegur...dia cakap, 'kiter takut sket je ngan pakngah'..kekeke...dah hujung2, nak balik, baru ngam..bleh gelak2, panjat2 bahu..dari dlu mcm tu la..dah jarang2 jumpa kan..

pastu suka2 hati dia la meh selak baju aku nak tengok baby katanya..ada ka plak gitu...siap tanya, baby nangis ke, baby terkejut dia cakap opocot dak? klakar eh budak ni...


budak ni klau boleh smua binatang yg ada kat situ dia nak naik..tapi sempat naik 2 ekor je, bapaknya dah cempung bawak lari..menjerit2 la...kekeke

ni masa kat the store..mak dia nak shopping baju dia...blk sini beli baju meah banyak2...kat kl bukan xda, banyak lagi dr sini...tapi xdan nak g membelinya...xdak sapa nak teman, nak p shopping ngan laki ? jgn harap la kan...heheh...so, balik sini amek kesempatan la...lgpun senang nak beli, org xramai mcm keyell nun..takat nak beli baju pakai hari2, ok la kan..memilih ok budak ni skang...gaun2, sory, xlayan..pakai sluar je..tu pun pakai yg dia nak je, yg dia xsuka, xmau....adoiii...dah la kasar, dah roper jantan dah...






ni candid masa dia masa hantar dia balik kat airport...ngan botol susu n selimut busyuk..heheh...xleh tinggal oh bantal tu..klau xda, blh xtdor mlm..tinggal yg lain xpa, yg tu xbleh...
skang susah nak amek gambar dah..dlu ok je, la ni xlayan...balik kali ni, jenuh makcik dia nak layan...smua makcik..mkn nasik pun makcik kena suap, klau x, xmo makan...hehe..sampai makcik demam2 ni ha xg skolah 2 hari..pasal apa ntah, tetiba jek demam, siap muntah2..
raya nnt, tgk keadaan, klau ada rezki, balik lagi kot diorg..hehe...
lepas rindu kat meah..ada 1 masa tu, masa peknen ni la, sungguh duk teringat kat dia..duk tengok gambar dia sampai melelehh air mata..kekeke...

insyallah, nnt amierah dapat sepupu....awwwww

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...