Thursday, November 10, 2011

amni kena cucuk

semlm bwk amni g klinik..monthly check up n nak cucuk 2 bln.. mcm biasa, dia klau pas mandi pagi senang jek lena. masa kuar umah mata dah kuyu. otw tu dah selamat belayar. sampai klinik, terjaga. ek ek la jugak sebab xselesa. yelah, duk atas dukung ni kadang2 bby xselesa. kena pulak dia ni dah biasa tdor dlm bedung.
masa nunggu turn, seb baik elok jek dia.. duk celik mata, duk cakap sorang2. masa nak timbang tu nangis gak kejap bila nurse tu pegang dia,nak ukur panjang. masa timbang ok. berat sama mcm last week, 3.5 kg.

then masuk utk nurse check plak. skali nurse muda belia. haram xcheck apa pun. tanya pun sket2 je. ok jugak.. sebab aku duk angin ngan nurse tua yg sorang tu. baik punya perli sebab aku bgtau kasik baby susu formula skang ni, campur ngan bf... hoiiii..punya pasal la anak aku! engkau xpuas hati pehallll? lantak la susu formula tu mahal ke hapa ke..aku ada duit, punya pasal aku la.. mmg la skang ni smua duk suh bg susu ibu sepenuhnya. tapi bkn smua org blh..ada engkau kisah anak aku duk nangis siang mlm lapar? tetek aku sakit ko tau ke? bukan xboleh cakap baik2, ni main perli buta tuli jek.. aku dah berasap telinga dah, seb baik nurse yg check amni tu xtanya bnyk, klau cakap bnyk mmg ada yg kena maki la..

aku pun klau boleh nak kasik bf sepenuhnya kat amni..tapi dia kuat nyusu. pastu xkenyang2.. ko gamak tgk anak nangis lapar. duk ternganga2 mulut tu mintak makan.. bila dia nyusu lama, aku nangis sama sbb sakit. ko daya klau anak menetek sejam skali ? kena gaya dia tdor lama, 2 jam skali camtu ok la. xkena gaya sejam skali.. haaa... menangis oii. dia lapar, so tdor pun xlena btul la.apa pilihan yg aku ada. mak aku pun xtau nak buat cemana dah. kasik susu sebotol, ha....tdoq senyap. baru kenyang. aku xkasik anak aku mkn nasik dah kira bagus.. budak besar tu bila lapar nangis la.. skang ni bf masih mendahului carta.. fm tu on demand jek. klau dia still nangis pas bf, baru kasik. dah keja nnt xtau la cemana. amni plak klau minum fm bnyk, karang dia jeluak susu.. dah try perah...tapi harammm xkluar..meleleh lg ada. tambah sakit lagi adalah.

semlm budak kecik ni pkul 2 br tdoq. balik dr cucuk tu punyalah dia tdoq. dr siang bwk ke mlm, tdoq ja.. mak pak tumpang lena skali. masa cucuk tu nangis kejap jek.. syabas anakku!! nurse pun heran, sbb dia nangis skali jek. masa cucuk tu. elok jarum kluar, dia pun senyap..bagus..amni budak yg kuat kan? hehe.. tapi, dah tdoq bnyk siang tu..haaa.. mlm jenuh berdendang la.. duk ek ek jugak la..bapaknya? setengah jam je kut pegang, pastu maknye lah jugak kan...  mujur xdemam. merengek nak duk atas riba, pastu nak menetek jek. pedih tu tuhan jek yg tau... ikut jelah wahai anak oii sebab ko kecik lagi.. dah besar karang tau lah mak nak ngajar klau ngada2.. hehe

ni dah pkul 11 lebih.. mata duk segar bugar lagi. time ni elok lagi la.. dah masuk pkul 12 lbh, mata dah ngantuk..buat perangai la jugak.. tapi seb baik la dia ni bukan jenis merengek sgt.. sket2 tu biasa la..budak2 kan...




## masa dia kecik, smua org kata mcm muka bapaknya.. dah besar ni, dah lain sket dah..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...