Friday, November 11, 2011

untuk masa depan

bila dah anak, kena pikir panjang. pikir masa depan. xblh nak pikir utk hari ni jek.. means, masa depan anak. bukan apa, kita xtau apa akan jadik masa depan. sakit pening diorg nanti kan..
dlu zaman mak bapak kita, masa kita kecik2 pun diorg pun buat benda yg sama. cuma dlu xsemewah@sesenang sekarang. tapi tetap ada bekalan.

masa peknenkan amni, mmg aku dah plan. plan utk masa depan dia, utk bekalan dia nanti. sebelum dia kluar, dah ada yg sedekahkan duit utk dia. masa aku kat wad hari tu kan xberapa hari lagi nak raya. wife MB perlis ada datang melawat. dapatla hamper ngan duit raya. 50 ok..banyak tuuu.. pastu ada lagi, PAS, tapi diorg kasik duit raya pada bby baru jek. pada mak2 yg blm bersalin dapat hamper jek. pastu UMNO padang besar. dapat gak 20 hengget.. then, smua duit tu amni punya la kan.. klau xngandungkan dia, ada ke org nak datang kasik duit raya tu ? heheh..

murah btoi rezki amni. 1st day raya puasa kan 2nd day aku bersalin. sedara mara yg dtg tgk aku pakat kasik duit raya kat amni walaupun dia duk kat wad lagik. sedara mara sebelah aku ngan laki aku la.. bila dia dah kluar wad, then balik pantang kat umah abah, mmg  ramai yg datang. dan smua yg dtg, sedekahkan duit utk amni. masa hari akikah tu plak, mmg ramai. sedara mara, kawan2.. pg tu umi panggil kwn2 dia buat baca yasin sket. sempena abg nak exam, then skalikan dgn tahlil. makanya, murahla rezki amni hari tu.. syukur alhamdulillah...




so, last week aku dah g buka akaun utk dia kat tabung haji. mula2 tu xnak bukak lagi. nak tunggu pas raya haji. manalah tau ada dapat duit raya lagi kan, leh skali harung jek. tapi since aku xkeja lagi, dah kluar tu, umi suh buka siap2..karang terguna duit dia plak.


mula2 ni buka kat tabung haji.. cadang2 pasni nak buka kat asb plak.. insyallah..

kira2 smua duit yg dia dapat..huiii..banyak jugak.. pas buka akaun tu, aku tambahkan sket lagi utk dia. insyallah, klau xda yg terdesak, klau boleh xmo usik duit dia walaupun ada duit aku sama dlm tu. kita xtau apa nak jadi masa depan kan..so, better ada saving siap2..
drpd habis bli baju utk dia, baik simpan..tu kata tok dia kat mak dia...hehehe



## raya haji kali ni pun amni dapat duit raya lagi... alhamdulillah....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...