Friday, December 02, 2011

Amni plak yg kena.....

hati tengah xkeruan skang ni..
buah hati aku pulak yg kena selsema n batuk!! sedih sgt tgk dia semlm. batuk sampai merah2 muka. bunyi batuk cam org tua.. ngan hidung tersumbat lagi. hingus smua la.. adoiii
balik keja semlm, tgk dah start berhingus. adik aku kata mmg dah duk start batuk n berhingus dr pagi. aku perasan gak masa nak g keja pagi semlm dia duk batuk2. berjangkit kat aku la. aku pun sampai hari ni xlega lagi... duk risau kut berjangkit kat dia, last kena jugak.. nak wat cemana sbb dia duk bf kan..
ptg semlm gegas trus g klinik check..doc kata tekak dia nmpk merah gak sket. doc kasik ubat batuk ngan ubat utk cairkan hingus tu. seb baik xdemam skali...
semlm duk tunggu dia ja.. duk check suhu smua kut dia demam.. dia pun cam xselesa la nak tdor. kejap2 bgn, nyusu pun xbnyk sgt sbb dia xselesa. hidung duk tersumbat. laki aku pun bangun skali. dia la duk ambik dodoi anak dia. angkat dokong, tepuk2, tdor la..sampai ke pagi la.. kul 3 pagi camtu dia duk merengek plak. aku kan xlega btoi lagi. dlm duk mamai2 tu layankan dia jugak la.. nak tdor pun cam xlelap sbb duk risau kan dia. last, aku bedongkan dia, br dia lelap btoi...
hari  ni laki aku xkeja. suh dia standby pulak. aku xdpt la nak cuti, baru masuk keja kan.. pagi td nak g keja, pesan mcm2 kat adik aku. seb baik dia bule harap. hari ni mesti dia lagi meragam la.. susah hati oiii...seb baik esok cuti dah.. harap2 xlama la batuk dia tu. klau sampai esok still batuk lagi, kena g check lagi la..

ni pagi td sblm g keja.. pkul 6 lbh kut dah jaga. xleh nak tdoq sebab hidung sumbat. dah angkat, tinggikan dia br leh tdo. bby mana tau nak buang hingus kan. adik aku la hisap. aku buat xjadik.. seb baik dia pandai. dah buang hingus tu br dia mau nyusu. sblm tu duk melalak la.. lapar tapi xselesa. pastu nyusu letak bantal kasik tinggi, bg dia selesa sket. baru tdor cam nyenyak sket..
nak kuar g keja pun rasa sayu jek... cepat lega yek sayang....mama risauuuuu!!!


** semlm timbang kat klinik dah 4.6kg... huiiiiiii
tengok jari tangan montok2 tu...mcm jari papa dia!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...