Tuesday, March 13, 2012

meah balik kampung

ni cerita bulan lepas.. meah balik kg. duk sebut2 nak balik umah tokwan katanya. nak tunggu kenduri bulan 4 ni lambat lagi, so balik time weekend bulan lepas. semlm jelah.. jadik la. lepas rindu kat makcik ngan tokwan dia.. hehe
diorg naik ketapi jumaat malam, sampai pagi sabetu. aku g amik then balik lepaking umah aku dlu. pas bekpes, abg ngan akak ipar aku masing2 dah terbongkang lena.. tinggal amierah duk main ngan amni.
aku g ambik hana kat umah pak mentua aku, kasik gegar sket dua budak kenit tu. mmg gegar sebab duk kaco amni.. muehehe..

menggedik nak pegang amni. pas 5 minit xnak dah, sebab amni duk xdiam dia kata.. budak kecik tu sengih2 sronok sebab ramai org duk panggil dia. nak ambik amni bwk balik, tapi bl adik baby dah kluar, nak hantar balik kat makngah.. yolah....
hana ngan amierah blh geng jugak. ntah apa yg diorg duk bual ntah. elok la, dedua speking keyell.. yg xtahan, hana panggil aku, nak bgtau apa ntah. skali kena jerkah ngan amierah, sebab hana panggil maksu, dia kata makngah laaaaaaa.. trus senyap hana. amierah lg besar dr dia kan. pas tu nak panggil aku, slow2 jek, takut kena jerkah lagi.. hahahhaha...


tunggu amni tdor.. tapi amni xleh tdor sebab kaklong meah duk kaco.. heheh... duk buaikan amni, pastu duk tarik toys amni tu, lagila budak kecit tu syok..

yg ni xmenahan.. ambik gambar sendiri guna henpon makngah! tepon aku tu nak amik gambar sendri susah sket. sebab xdak kamera depan, pastu xdak button. touch screen. pandai plak dia edjas jari dia nak amik gambar dia sendri. ambik gambar amni, ambik gambar apa lagi ntah... pandai main henpon makngah, tapi dia kata galaxy makngah kecik. galaxy dia besoooo.. cehhh



ni paling xtahan.. g padang besar sebab maknya mengidam  nak mkn sup siap.. nampak toys, apa lagi... dapat gitar ni, mana xmo jalan dah. nak duk lam kreta sebab nak goreng gitar.. ajak g jalan, mcm2 alasan.. last, aku teman dia lam keta sebab abg aku nak g bli toto. lagipun panas liklik kat padang besar, sian kat amni pulak. lepaking dlm kreta sambil dengar meah goreng gitar. siap nyanyi lagu wali band tuuu.. pastu goreng gitar saja, xnyanyi. bl tanya napa xnyanyi, ni lagu tanpa suara katanya.. ptuiii...

aku da bagi dia hadiah. besday dia awal bln 2 hr tu. bizis, xsempat nak pos. alang2 diorg bgtau nak balik, kasik by hand sudah. siap balut ngan wrapper angry birds. menggedik  nak buka.. kasik dia sling beg mickey mouse.. nak kluar, trus pakai.. hehe...tu yg kaler hitam merah kat sebelah dia tu.. budak ni fanatik ngan biru. tapi xdak pulak beg tu kaler biru.. seb baik dia suka walaupun kaler itam..

menggedik ngah mkangah jap... kena mood, nak la amik gambar, klau x, jgn harappppp..

ni masa nak hantar diorg balik. kat stesen ketapi arau. hujan melebat gilos.. masa ketapi sampai, seb baik hujan dah reda. laki aku hantar diorg sampai coach.. sebab, abang aku OKU sudah.. heheh.. dia patah tgn, merempit nak g keja, kena langgar ngan foreigner mana ntah. seb baik xteruk, patah sket jek... time balik ni, baru pas buka simen tu, xberani la nak angkat berat. kena kat tgn kiri. hadap la berak xbasuh.. wahahahah.. kak ipar aku plak tengah memboyot. dedua OKU aku kata... kekeke.. seb baik brg xbnyk sgt, klau x, nt susah sket la masa nak turun..
elok dah makngah kau meah oii.. baju ngan tudung haram xkena... adoiii...

bulan 4 ni meah balik lagi, knuri umah bapak sedara aku.. dia klau balik sini, makcik dia la jadik mangsa. nak makan pun xsempat sebab asik  nak main jek.. jarang2 jumpa, skali jumpa, main sampai lebam..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...