Search This Blog

Loading...

Tuesday, May 22, 2012

puasa ganti again

semlm aku posa ganti. hr tu dah buat hatrik 4 hari. eh klau hatrik kan 3 jek?

dah lama benti, now start balik. semlm posa ganti, hari ni posa ganti+posa sunat 1 rejab. pejam celik pejam celik dah masuk rejab. pastu syaaban, pastu ramadhan, pastu syawal....... wohooooooooooooo.. syok nak raya, posa xganti habis lagi.. haippp..

semlm g keja laki ngantor. blk tumpang opismate. pastu kluar plak ngan laki g pasar mlm. nak bli brg basah sket. otw tu singgah umah mak sedara aku. dah pkul 7 baru terhegeh2 nak g pasar mlm. sudahnya mcm mls nak masak dah. tapi nasi sudah tanak sblm kluar umah.. klau bli lauk, ermm.. blm tentu sedap. nak xnak kena masak jugak. laki aku plak buat muka belas bl g tgk binatang2 kegemaran dia.. aku cukup malas nak suh laki aku g bli barang basah. kang dia suka2 hati bli binatang kegemaran dia suh aku masak bukan2.. pkul 9 mlm bwk balik mentarang soh rebus. adoiiiiiiiiii..  nak basuh dah 1 hal. aku xdah la xmkn tu smua. last, ko buat sendri la jawabnya..


menu buka posa semlm. tapi xbuka posa sgt la sebenarnya..
g pasar mlm kan dah pkul 7. ulang alik tgk kat situ, skali dah pkul 7.30. kelam kabut bli kuih ngan air laju2 jln masuk kreta. buka radio, skali org dah nak habis azan. so, buka posa dlu. yg si anak pun sibok sama nak mencapai makanan maknya. dah la laparrrrrrrrrrrrrrrr...
otw blk, g ambik kreta aku dlu. kreta aku 6 hari masuk wad.. hehe..patah kaki oi.
sampai umah dak pkul 8. smayang, kasik amni makan, tukar baju dia smua, baru leh start masak. siap msk pkul 9 lbh. tgg laki aku g buh angin tayar keta, dekat pkul 10 br mkn nasi. posa sungguh sampai ke mlm..

close up sket lauk pauk berbuka semlm.. auwwwwwwwww





taugeh+sotong goreng pedas. hantam sajalah nama tuh. otw blk tu duk ternampak2 dah nak mkn sayur taugeh hari ni. aku bkn blh plan awal. dah hujung2 terasa nak mkn itu, harus lah buat itu jugak. goreng sotong ngan taugeh. masuk cili padi, bawang2 ngan sos tiram. sodapppp..


nih.. binatang kegemaran laki aku skang.. siput retak seribu. laki aku tuh xdak apa yg dia xmkn.. kasut selipar je kut. tu pun klau bule buat sup, silap2 makan jugak. beli 5 hengget jek. aku mkn la kut 3,4 ekor, lain smua dia yg telan. sbb mcm xbrapa nak fresh. buat masak lemak cili api. mmg licin. as usual, org xposa yg kikis kerak nasi. dia suka sungguh ngan masak lemak nih. nak2 klau buat seafood.. perghhh.. ko bule tgk dia punya makan, mcm xpenah jumpa. asik sebut, sedap sedap.. kembang hidung jap.. :)

setel masak, mandi, smayang, iron baju, tdor.
pul 5 bgn sahur. hari ni 1 rejab. memula mls nak posa, nak ambik isnin kamis jek, tapi dah 1 rejab, so nak rebut jugak pahala sunat..
minum horlick ngan roti gardenia jek. pastu mkn kurma ngan 100+.. pastu minum dadah K29 secawan utk tambah tenaga berganda..hehe. dr dlu2, klau bgn sahur aku akan makan kurma.. insyallah, ko xletih n lapar sgt puasa esoknya..

pas mkn, tgk jam mcm mls nak tdor sbb xlama dah pun nak subuh.. so, utk isi masa lapang, mak hupdate belog ni lah...hehe.. pastu masuk kain dlm mesin basuh, sapu sampah, mop lantai.. ko mampu bgn subuh2 mop lantai.. hehehe.. elok jek pas mandi, nak smayang subuh, eh anakanda tercinta sudah bangun.. mak bgn awal, ko pun sama ek.. apaknya? aku dah jadik tarzan jerit suh bgn smayang subuh, duk berlingkar lagik!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...