Tuesday, June 12, 2012

Wedding again

cerita wedding ke 2 di bulan jun kluar dlu ye.. yg 1st, 2 jun, tapi nan hado gambar dr enpon @ kamera sendri. kaluts2, lupa trus nak amik gambar. padahal kazen sendri.. ngeng..

ni wedding kazen in law aku. kazen laki aku. anak sedara mak mentua aku. anak auntie zarina n uncle mie. uncle mie abang ke adik  mak mentua aku ntah.. .? bahahahaa

wedding on 3rd march at dewan merak kayangan, FELDA nun.. pas knuri 2 jun, pkul 4 pagi gerak g kl. sampai kul 10.30. relax, siap2, kul 2 g dewan. mcm mabok pun ada..


sampai dewan, pengantin dah sudah mkn. kazen laki aku, amir. in person, aku xkenal pun. penah jumpa skali masa br kawin dlu, takat senyum2 je pun. muka pun xcam sgt. terok btoi. tapi ok sket la sbb bkn kazen aku kan. laki aku pun sama jek, haram xpenah sembang2 ngan kazen sendri.. ater, duk jauh. 3, 4 thn skali baru jumpa.

ni time diorg potong kek. meja depan skali. family members kan.. hehe.. time ni mak pak mentua aku smua dah sudah mkn. aku br nak hegeh2 mkn. tu pun lepas pas amni kat laki aku.



amni saaaaangatlah membanggakan hari tu. otw dia tdor. sampai dwn, angkat letak dlm stroller pun xjaga. elok jek masuk dewan, celik mata trus. muka terpinga2.. pastu budak2 ni pakat serbu amni. sedara mara pun ada yg tgk n cuit2 sket pp kembong tu. biasalah, budak comel mcm maknya.. **matikla.. pas jek amik gambar ni, drama pun bermula.. kat sebelah pelamin ada live band. tapi penyanyi laki ke pompuan ke, dedua kena berpadu suara ngan amni. diorg nyer pitcing tinggi, tapi amni punya lagi dasat. meraung sesuka hati. laki aku dah cuak sbb anak nangis xmo henti. melalak dengan heibat.. adussssss.. bapaknya bwk kluar dewan, diam. masuk blk, sambung melalak. maybe sebab dia br bgn tdor, pastu bising. kena plak ramai org. laki aku pegang dlu, pastu aku take over balik. xdapat menikmati makanan yg sedap.. sedihhhh..
laki aku pun mkn sket jek smua org dah habis mkn. aku duk usha jek dessert, tapi xsempat makan.. dabel sedihhhh.. kasik amni mkn, minum smua, ok sket mood tu. tapi jgn ada sapa berani tegur.. silap2 live band pun bule bungkus..

 



mood dah ok sket dah ni sbb perut kenyang dah. gigitlah apa ko nak gigit nak oi janji ko xmelalak.. malu mak maluuuuuuuuu... hehehe..
theme knuri adalah hijau. tapi utk family members saja. baju utk sedara mara lelaki yakni bapak sedara dan anak2 sedara, auntie kasik free. then hantar buat baju melayu. syiok btoiii.. besau bajet kut.. hehe pengantinya pakai kaler putih. pengantin lelaki, gempal sket, pengantin pompuan kurus meleding.. jeles haku!


 memula nak boikot pakai baju kaler merah sbb xdapat baju free. hahahahah.. laki aku kata aku mereng.. sebab yg pakai hijau smua sedara mara..  mampus la aku xkenal. ada la kenal takat 3,4 org. yelah, jumpa masa mula2 kawin dlu jek. pastu xda dah.. jauh kan..
aku pakai hijau jugak.. pakai baju akad nikah tuuuuuuuuu.. memula diorg bgtau knuri buat kat dewan felda, aku dah kalut dah pikir nak pakai baju apa.. kena vouge la kan.. kahkahkah.. pastu terpikir nak pakai baju akad nikah sbb kaler ijau. lagipun baju aku simple jek, kurung moden..
heibat dok aku bule lagi pakai baju akad nikah 3 thn lepas selepas 2 kali beranak?
jangan tertipuuuuuuuuuu..
xdak maknanya kak yah oiii..
meme la bule pakai...
selepas di alter... bahahahhahaha.. skali baju xleh zip! nak bli baju baru sbb nak ikut theme? xkuasa haku!! bukan org nak tgk ko pakai baju apa ponnnnnn..



muka selebet.. bengong sbb xcukup tdor pun ada lagi. kena plak amni buat perangai gitu.. duk kat luar dewan sampai habis knuri.. sabaq jelah. skali pastu, amni poo poo pulak.. terbaek lah!

dah la xdpt menikmati makanan.. laki aku p sembang ngan kazen dia, tinggal aku tercongok ngan amni.. nak duk dlm dewan, amni nangis, nak sembang, xkenal.. makanya.. duk kat situlah sampai habis.

wedding sgt well managed.. buat kat dewan kan, senang nak pantau. pengacara majlis adalah zaibo. kenalan rapat keluarga auntie zarina katanya..
to amir n rohana, selamat pengantin baru.














No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...