Wednesday, August 08, 2012

19 ramadhan

pejam celik pejam celik.. buka posa, sahur, buka posa, sahur.. eh, esok dah 20 ramadhan...
alhamdulillah..
esok bonus masuk weiii.. heavennn.. miahaha.. mekasih kerajaan!
xdok la heaven sgt.. ko dah order segala mcm kuih, haaa.. its time to pay la.. duit masuk, xsempat doplohpat jam, licin. hukhukhuk..
aku tgh bajet nih, harap2 menjadi la. projek besar.. besar la sgt.. heh. aku ni bukan bule ada duit dlm tgn, ada ja benda aku nak buat or beli. mcm2 ada dlm pala otak aku ni. tapi itu lah.. bukannya ada 4-5k pun dlm tgn. seciput jek.. mgg lepas miskin dah aku. buat awning dapur dgn pintu kabinet.. melayang la riban2.. tapi bl tgk dapur lawa, xnyesal.. hehe
aku plan nak buat open house raya ni.. ahhh.. pecah rahsia.. bahaha..
insyaallah.. harap2 tu jadik la. dekat sethn dah duk umah  tu, xpenah buat knurik lagi. klau xdak aral, harap2 apa yg dirancangkan menjadi.. kita hanya merancangkan.. so, duit bonus kena simpan. jgn ngengada nak bli baju baru lagik. pakai jelah apa yg ada. bknnya nak beraya kemana pun.
eh, aku xambik cuti raya kali ni.. hehe.. hebat dok? cuti dah bnyk hari, aku ambik hr jumaat tu jek sehari.
sebab aku nak cuti ujung bln pulok.. kehkehkeh..


semlm lauk berbuka adalah dr param. total kemusnahan poket adalah 20 hengget malaysia. pehhh.. rugi! smua beli termasuk air. malas tahap gaban nak masak. laki aku blk lambat, so, aku malas nak masak. malas nak bergaduh dgn amni. blk umah, masak nasik je. xpenah lagi aku berbelanja secara heibat kat param thn ni. nih 1st  time. bajet jgn lebih dr rm 20 adalah berjaya! beli apa? beli ayam percik, dada ayam 1 = rm4. kepak 2 = rm3. total rm7 disitu. tamak! sayur manis rebung rm2. tauhu telur rm2. taufufa 2 bekas rm 3. -- amni suka sbb tu beli 2. 1 utk mak, 1 utk anak. utk amni xtaruk gula. manis giler. kang anak aku terlebih hyperaktif plak. beli gulai lemak utk laki aku rm2. beli kuih popia rm1 + tepung bungkus rm1 utk kasik kat bs amni. tergoda tgk air, beli teh bunga utk laki aku and air asam utk aku. rm2. cukup 20 hengget.
masa berbuka bajet nak makan nasi banyak2, tapi xmampu. perut ai dah kecik uollss.. nasi 1 senduk je. semlm ambik nasi 1 senduk lebih, so, xhabis. rahsia? nnt ai sharing2 okeyyy..
ayam percik seb baik sedap. sayur manis rebung agak tawar. tauhu telur ok, sedap gak. ratah jek. gulai lemak pun so so jek. tapi dedua tu xhabis mkn. time sahur mmg xdah, so masuk tong sampah. popia pun sokay. taufufa dedua bekas tinggal separuh. anak beranak dah telan. dekat nak berbuka mak mentua kasik mangkuk tingkat. 1st layer, agar2 pandan. maniss. laki aku telan habis. 2nd layer, bubur kanji. pun laki aku belasah licin. last, ikan masak cabai. xhabis.. hehe..
1st time xmasak langsung. xrasa membazir sgt sbb lauk smua ok2 jek. tapi rasa rugi sebab habis sampai 20 hengget.. huhu.. slalu beli kuih2 and lauk tambahan dlm 1 jenis camtu. klau laki aku mmg dia bli bnyk, tapi xpa. sbb dia bli apa yg dia suka mkn and mmg dia sental habis.. sbb tu aku slalu suruh dia jek beli, aku masak la apa2 lauk..
so, ptg ni insaf dah nak g param. duk terbayang2 nasi goreng kg. berbuka nak buat tu ptg ni. kena dgn air oren sunkist, cukuppppppp.. kuih? agar2 yg aku buat senin lepas pun xhabis mkn lagi.. sebab, terlebih susu, agak manissss. ahkak xberapa syukerrr..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...