Thursday, August 16, 2012

amni demam terkejut

hari isnin lepas aku demam. demam urat kut. badan seram sejuk, pastu sakit2 badan. melentang jek seharian. tdor xleh sgt. mengiring sakit, meniarap pun sakit.
selasa g keja, ada lagi rasa lenguh2 tu. blk keja, ambik amni kat umah pengasuh, dia plak seram sejuk. ptg tu bs kata duk nangis je, sampai serak suara. muka pun nampak sayu jek. mulut merah semacam.

balik umah, wash wangi2, kasik susu, then bg mkn ubat demam sesiap. sebab kepala dia panas tp temp 37 jek.. skali br skali cret ubat demam, muntah dengan hebat. habis kluar susu. dgn mak skali masam. mandi pulak skali lagi, sambung paksaan makan ubat. budak tu klau nak mkn ubat drama sket. penat aku nak buat tipu helah.

masa baru sampai umah. riso kut dia sakit tekak, tapi bule isap susu habis sebotol.. ok la kut.
pastu suap nasi trus. pkul 6 lbh camtu. kol apak dia suh beli lauk je. mls dah aku nak masak. tanak nasik ngan goreng ayam jek. main2 sambil mkn nasi.. licin gak semangkuk. alhamdulillah. klau demam pun xteruk la kut sbb ada selera makan lagi kan?


pas mandi tu, bogel  jelah. pakai diapers jek. kasik sejuk sket badan tu. seb baik dia xmarah aku tempek coolfever kat dahi tu.
tu main ngan termometer. kita nak check suhu, dia ambik buat sikat rambut. xpelah, ko xsedap badan, mama kasik. kla x, sorry la nak main ngan benda cenggitu.


muka tu xsemenggah la sangat. mata pun layu jek. mulut erah. riso gak aku.. anak demam ni bukan bule jangka. aku over kan, kejap2 check suhu, kejap2 check. maintain kat 37 tu jek.

apak mentua kol ajak berbuka umah dia. menantu malas ni ok jek. angkut amni g sana trus. laki aku xsampai umah lagi time tu. kami dah berbuka baru dia sampai.


pakai baju seksi2 sket sebab nak kasik sejuk badan. dah g sana, cergas plak. siap panjat tangga lagik. mulut pun kemain bising. badan segar sket kut.
mlm tu tdor, aku bogelkan. duk lap badan dia ngan air daun bunga raya. pkul 10 mlm camtu aku bg mandi. syok pulak dia bule main air dlm besen tu. siap kunci jam 2 jam sekali nak bgn check suhu. tgk 37, pastu 35, haaa.. xla riso sgt. esok pagi2 aku mandikan. segar bugar jek g umah bs.. hari ni dah menjerit2 dah.. seb baik..
tetiba je kut.. demam xjadi.. hehe.. jangan la.. nak raya ni amni.. mama nak bawak kutip duit raya.. hihi


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...