Tuesday, August 07, 2012

kerusi baru utk amni :)

now amni dah masuk 11m, rasanya dah kena tukar kut kerusi dia. sblm ni, aku beli yg jenis basket tu jek. dah besau skang ni, ngamok xnak duk dlm tu. yelah, org dah bule duduk, dah kuat sket, ngengada la kan. takat dr umah ke umah bs tu bleh tahan g sbb dekat. tp klau blk umah mak aku, haa, jenuh la nak edjas suh dia duk diam..

suatu masa dlu.. hehe. time ni amni dlm 5 bln kut. budak ni ada sedikit peel. klau tgh ek ek, ko letak dlm kereta, otomatik diam.. pastu duk dlm bakul ni, diam jek. kreta benti, ek ek pulak. dah jalan, ok diam. time peknen, mak ko ni xsuka berjln. dah kluar, eh suka plak dia klau bwk naik kreta ye..
since dia dah bule duduk walaupun nak duduk sendri xreti lagi, kita belikan saja dia kerusi baru.
penting ok car seat nih. amni sejak umo 2bln aku dah ajar duk dlm tu. klau aku yg bawak kreta n berdua dgn dia, of cos la dia kena duk dlm tu.g jejauh sket, mmg aku letak dlm tu walaupun g dgn laki aku. klau takat g dekat2, ha, aku pegang. utk pegang dia sambil drive kreta, ohhh neverrrr. tapi laki aku penah buat gitu. pastu amni nak lg duk kat ats riba apak dia sambil pegang stereng.. kan dah ngamuk2 budak tu.. so, please parents out there, don't do this! bahaya!!

memula letak dlm kerusi baru, dia mcm pelik sket. duk diam jek. hairan gamaknya.. heheh. sebelum ni kena tdor. skang ni duduk plak.. dah bule tgk depan.. hehe..

jom tgk budak ciwi..




kaler merah itam.. baru sekaler dgn kreta.. heheh.. memula, muka hairan. pandang2, duk diam jek..


pastu, mood syiok sudah mari.. mulut mula nak beramah tamah.. tangan pun mula nak explore..


now, kaki tgn smua dah mula nak bergedik. menjerit2 mulut tu.. membebel apa aku pun xtau.. budak ni mulut bising. kdg2 tgh bawak kreta terkujat aku ok bl tetiba dia menjerit. ingat apa halnya, rupanya sesaja. dah kena marah, sengih..
dah psang krusi mcm ni, susah sket la klau nak bukak. yg dlu xpa,senang jek. yg ni, mmg tak la.. so, sesapa yg tumpang, jadikla mem besor duk blakang. ahkak jadi ridebarrrr.. :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...