Tuesday, September 04, 2012

Duit raya Amni

alhamdulillah... murah rezki anak aku.
aidilfitri kali ni adalah yg ke 2 utk amni. thn lepas kan dia keluar sehari sebelum raya. masa hari raya dia kat wad, tapi org yg dth umah, ada yg bagi sampul raya jugak.. mekasih bebanyak..

tahun ni, amni bule kutip duit raya secara live.. mak is over excited. sebelum ni, isi duit dlm sampul utk kasik kat anak org. thn ni mak kutip utk anak sendri pulokk.. muahaha...

takat hari ni, kutipan adalah sangat memberangsangkan..wahhh.. bukanlah harap org kasik duit kat anak kita.. tapi benda tu dah jadik amalan kan.. sedekah.. alhamdulillah.. moga2 terus murah rezki anak aku. so far, aku pun dr dlu xdak lokek sgt. once klau ada baby or budak2 datang umah, walau bukan raya, xbnyk, singgit 2 tu kasik jugak. utk anak2 sedara pun sama. niat sedekah dan moga2 anak aku pun nanti gini, terus murah rezki dia.


sampul duit raya yg amni dapat. smua lawa2.. aku simpan smua, thn depan recycle balik..hehe.. national geographic pun ada tu ha.. aku memula tu beli gak sampul duit raya. skali bl hujung2 puasa, shopping bagai, dpt bnyk plak sampul free... rugi beli!


antara sampul free. utk sampul free ni, isi dlmnya lain. yg ni utk kasik kat anak2 buah or sedara mara.


yg ni sampul yg dibeli.. luar mmg tulih saploh hengget. tapi xmampu kut nak kasik sorang saploh hengget.. hehe.. sebab yg ni sampul utk selain anak buah. kira utk anak kawan2 ke, or anak2 jiran yg datang umah. isi dlm kurang sket dr sampul atas nun..

utk anak buah aku yg betul2 punya, sampul lain. anak buah ada 4 org jek, campur utk adik aku 2 org tu. bajet duit raya, thn ni 300 hengget.. alhamdulillah. dpt bonus raya tiap2 tahun, adalah rezki korang2 smua. sampul ada belen sket lagi.. dah habis sebulan raya nnt, klau xhabis, aku korek balik isi sampul tu smua.. bahahaha


ni sampul paling mabeles yg amni dapat. dr pakngah jiji.. mercedis benz tuuuuuuu.. mmg kena la kan kreta ngan sampulnya. xmampu nak dpt kreta, dpt sampul duit raya pun jadik la nak oiii.. besar besok, amni beli bagi mama 1 ek?


hasil kutipan amni.. ada yg kasik 20 hengget, 10 hengget, 5 hengget, singgit.. xkisah lah brapa, mekasih smua! duit yg org sedekahkan utk anak, jgn usik yek. smua tu nnt masuk tabung haji dia. skang ni blm g simpan lagi. sebab ada yg masih kasik duit raya. tenkiu again!



amni sibuk nak kira duit raya skali.. haippppp.. main sampul sudeyyy.. sampul ada yg rosak. sebab ini budak smuanya nak masuk mulut. ibu jari kaki aku pun dikerkahnya sama.. hadoihhh









duit raya @ org sedekahkan masuk tabung haji. duit yg aku sendri kasik, masuk asb@asn. sebelum buka asb, smua masuk tabung haji. now nak asingkan.. rancang kewangan utk masa depan dia.. sementara anak baru sorang mak aku kata. kang dah berderet, xsempan nak simpan, smua habis makan je..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...