Search This Blog

Thursday, October 18, 2012

The 1st benjol

yeahhhh.. setelah setahun sebulan, akhirnya muncullah seketoi benjol di dahi anak dara nan seorang.. haiyohhh...

nampak? xnampak?

dah xberapa nampak dah actually, sbb dah petang.. kejadian berlaku tghr barangkali

kawasan kejadian.. dah xberapa nak benjol.. tinggal merah2 jek..

masa ambik amni at umah pengasuh ptg semlm, turun dr kreta dr jauh pun dah nampa merah tu. tapi, sabar. buat muka cool je dlu. budak tu nampak je maknya turun dr kreta, dia punya sengih sampai telinga. pastu menggelupur nak ke dtg ke maknya. elok jek aku ambik, pengasuh dia pun buka mulut.
' benjoi sket kat dahi tu. terhantuk kat meja. paklong (suami pengasuh) pegang xkuat, amni duk xdiam, terhantuk meja'. duk dgn maklong(pengasuh) selama ni xenah kena pun.. tok (mak pengasuh) dah tuam dgn sapu minyak angin dah. risau nnt apa kata mak dia'.. maknye mampu senyum jelah bl dgr pengasuh cerita. xkan nak meroyan marah pulak kan? kang org xnak jaga anak padan muka..

yalah.. hati mak mana xrisau kan? seb baik sket ja. katanya amni nangis sket ja. ya, amni mmg gitu. kena cucuk pun nangis sket ja pastu menjerit balik.  tu kat hujung mata tu merah sket. seb baik xkena mata. mujurlah xserius.. alhamdulillah...

xkan nak marah or tegur pengasuh dia pulak. selama ni dia jaga amni elok je. takat sket2 tu, pejam mata lah. dia mau jaga anak kita pun dah cukup syukur. mana nak carik pengasuh yg btul2 ok skang ni kan? sebelum ni ada gak blk umah tgk ada kesan merah2. bila tilik2, kesan nyamuk or semut ggt. sokay la. pastu ada gak calar2 sket, tapi xdak la mudarat. dia pun dah lama ngasuh budak. skang ni pun bukan jaga amni sorang, ada budak lain lagi. so far, amni ok jek duk ngan dia. trima la hakikat yg anak dara sorang tu terlebih cergas.. huhuhu.. pengasuh dia pun kadang2 tu ada gak bunyi2 sket, letih jaga amni.. cergas sangat.. uhuk uhuk...sabar jelah..


budak2 kan.. masa kena tu nangis la.. dah lama, mcm xdak apa2 jek.. rilex jek main. mak bapak dah mcm nak luruh jantung. yelah, diorg kecik lagi. klau sakit mana pandai nak bgtau..


mlm tu apaknya balik, suh dia tenung muka anak dara dia tgk apa yg lain. pastu br cerita. trus cuak.. keja duk tilik anak dia jelah. kejap2 tgk, kejap2 tgk. muka mmg xpuas hati habis la. nak buat cemana, anak awak ni aktif, cergas.. sama mcm bapaknyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..

mlm tu sblm dia tdor, sapu minyak angin sket. pagi ni tgk dah xdak dah.. 
amni, xmo buas2 dah ek? kang jatuh ke apa ke, sakit tau.. awak tu anak dara yeee...




** ni klau bgtau mak bapak aku mau haru diorg bl tau cucu jad gini. nak2 tokwan... cucu nangis pun dah cuak. hadoihhh..

2 comments:

  1. alololo...kesian dia. aktif sgt kot amni ni. tu yg sampai terlepas dgn pegangan dia tu.tp sbg ibu...bengkak gak hati tgk benjol tu kan...huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah.. susah hati la jugak. papa dia lagi laaaa.. hehe. nasib baik xserius sgt. now dah xda dah. and, mcm biasa, amni tetap aktif.. fuhh...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...