Thursday, November 01, 2012

Aidiladha kami yg bermakna...

tajuk xmenahan.. bermakna lah sangatttt.. lagi bermakna klau raya puasa hari tu.. ya, sket lagi aku buat sujud syukur.
kenapa?
hah.. laki aku yg ngemok tercinta itu dapat cuti raya! on 1st raya okehh!!.. haiyooo.. mcm mimpi di alam fantasi.. kekeke.. punya dasat nak bgtau dia punya hebat.. apa aku cakap nih?

well.. dapat beraya ngan laki jadi xkeruan dah aku.. bahaha..
sejak kawen, 2,3 kali raya kut laki aku kena keja. sangatlah xbest kan? 1st raya bersama ialah raya haji. kami kawen sebelum raya haji thn 2009. cuti kawen skali harung dgn cuti raya. next, raya puasa tahun berikutnya. 1st raya puasa tu. dia kena keja. teruk la aku kena main ngan sedara mara sebab laki kena keja. mengalahkan inspektor sahab pulok. pastu raya haji, juga sama. tahun 2010. tahun 2011, kan ke aku bersalin sehari sebelum raya. so, dia dpt cuti. tapi, xdak maknanya jugak walau ada suami di sisi sebab aku br 2 hari beranak kut. duk umah pakai kain batik jeww.. pastu raya haji. pun dia keja.. tapi xkisah sgt sbb dah ada amni.. hehe.. then, raya puasa thn ni. beraya dgn amni jelah. dia keja jugekkk!! dan semua raya yg dia kena keja tu, pagi2 raya aku berada di umah mentua.. hebak dok? bila tau dia cuti raya haji kali ni, aku gegas dia nak balik umah mak aku. pagi2 raya kena ada sana pulok.. xkira xkira.. --jalan hentak2 kaki! bahahah..

thn ni dia dpt cuti sbb raya jatuh hari jumaat. kan dia punya off day hari jumaat. selamat la. yg buat aku nak sujud syukur sbb dia cuti 1st day and 2nd day raya.. hoihhh.. kembang hati mak nak ada laki di hari raya... xterucap dengan kata2... kahkahkahkah....

beriya aku carik baju nak sedondon dgn laki di hari raya.








pusing merata carik baju hijo.. dah berkenan xdak size pulak.. ater, dah hujung2 baru nak gigih carik.. laki recylce baju raya puasa hari tu. baju kenduri also.. bini jek baju baru.. heheh.. raya tahun depan klau papa cuti, kita beli sama kaler lagi ehh?







dah dapat.. eh, sedondon la kita di hari raya kali ni...











tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... dalam hati ada taman... kekeke..
ni dah petang, dah masyam dah.. klau amik gambar pagi2, muka pun fresh lagi. amni pun ada baju gaun kaler ijo.. tapi pagi2 smua bz g sembelih lembu..


dah ciwi nih.. up lagi sekali... susah btui nak amik gambar dengan budak kecik nih.. merata pusing..
pasni nak edit cantik2, nak g print, nak frame.. ciwi gila nihhhh..




amni di pagi raya.. pakai gaun hijo bagai.. dah tghr sket, ngamuk.. rimas.. nak merangkak, nak  memanjat syusyahhh.. last, kita bogelkan jelah...

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...