Thursday, January 31, 2013

Puasa 2

oeky, utk puasa ganti kali ni, aku tulis by day. supaya aku ingat brapa hari dah ganti. almaklumlah.. banyak nauuuu.. -- malu dgn diri sendri.. goshhhh

ni senin lepas punya cerita. minggu lepas. mgg ni, aku xposa. dah jaga jam bunyik pkul 4.40 pagi. tapi tertdor balik. sedar2 dah pkol 6. senin depan kena posa balik. klau bule, nak set tiap2 hari isnin nak posa. dah habis ganti, nak posa sunat pulak. insyaallah...



menu berbuka hari tu. masak yg mudah dan cepat jelah. lgpun dah jemu, asik mkn nasi. taruk cendawan habis 1 tin, pastu tomato 2 bijik dgn bawang holland sebiji, potong dadu. bila mkn tu, ermppp.. dap2nya.. ada tekstur lain selain daging n spageti.. mentamak and lapar sambil termakan hasutan syaitonn sebelum termakan spageti.. maka jadik ginilah. penuh semangkuk haku bedal. pueh hati. klau gini kat kedai, mau order yg special 2 pinggan. tu pun daging besar taik idung jek.


besok pagi... as usual, lebih tu kita panaskan and bwk bekal.
tepawe hijau kegemaran kak yah.. yg hijau belah kiri kak yah punya. 2 tepawe belah kanan, incik suami punya. dia punya banyak sket. tgk tank la kan? lg pun aku tgk mcm banyak lagi yg lebih. dia pun request bwk bnyk, leh mkn dgn opismate dia. so, kuah aku asingkan.. yg putih kecik tu amni punya. now bekas tu jadi tepawe break1st amni. dia pun mkn spageti jugak, tapi kuahnya ah-sing yee. xsesuai kut nak bg dia mkn daging yg diproses tu utk dia. so dia punya aku taruk ayam yg dicincang halus.. amni kata dap dapp... papanya xcakap sedap tapi mkn bertambah2.. mama is happy!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...