Search This Blog

Friday, February 22, 2013

Amah lambung bayi

rasanya smua org dah tau kan kes amah@org gaji yg lambung bayi tu? hukuman pun dah diputuskan oleh mahkamah. 20 tahun beb! sesia lah ko datang malaysia, keja susah payah. but, now leh duk senang lenang. makan free 20 tahun. tapi terkurung.  apa nak buek..

aku pasti smua yg tgk video akan marah and maki hamun bibik tu. yelah, baby kan? apa salah dia yg ko buat sampai mcm tu? dah mcm tebar roti canai dah. suka suki lambung, hempas, baling bagai. haishhh.. aku yg tgk ni rasa nak pecah jantung. xkan la ko xleh pikir. ko pun dah ada 2 anak. gamak ke ko buat mcm tu kat anak sendri? so, jgn buat pada anak org lain.

org gaji ni kadang2 kita xbleh bg muka sgt. kita baik dgn diorg, gini pulak dia buat pada kita. dah elok2 keja, keja jelah kan? dah mmg itu keja ko, lain la ko keja model kreta, tiba2 disuruh jaga budak, ha, blh diterima jugak klau tetiba ko bantai budak tu. tapi kita pun xtau apa kisah sebenar. maybe si bibik ni ada xpuas hati pada majikan ke, xsuka keja situ ke, kena marah ke sebelum tu.. xpun budak tu asyik meragam, menangis, so dia pun tensi, di hempuknya budak tu. seb baik xmeninggal ke cedera parah ke? klau tak, haiii nauzubillah! klau pun ko stress keja, jgn lah budak tu jadi mangsa. aku klau bab2 anak kecik ni mmg emo lebih. xleh nak imagine klau ada org buat kat anak aku mcm tu. mmg sakit la. silap2 dgn aku skali beduet dgn org gaji  masuk dlm.. hahahha...

tapi, ini semua keja Tuhan kan? dah nama pun budak kecik, masih suci, xdak sakit apa budak tu. alhamdulillah. takat la pun xdak sebarang kecederaan dalaman katanya. moga mak bapak budak ni bertabahlah ye. pasni cari org yg btul2 blh percaya utk jaga anak kita.





rasanya, klau kes gini, klau kena dera dgn majikan pun org sokong kan? eheh.. tak lah.. maksud aku kat sini sifat perikemanusiaan sesama insan. ko marah ke, tension ke, jgn dilepaskan kepada org lain sewenang2nya. mcm kes dera org gaji jugak. smua tu ada cara penyelesaiannya.

agaknya2 kes ni dah sampai ke kedutaan indon tak? diorg klau kita dera org gaji yg bangsa diorg, hoih piket kemain kat malaysia. gitu gini ko maki hamun malaysia. xsedar diri dtg cari rezki kat malaysia jugak. nak ambik jadi org gaji je, kemain bnyk syarat korang letak kan?klau kes gini? hah, diam je kan? xnak piket tuntut keadilan pulak ke?


** berita boleh baca disini dan sini

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...