Tuesday, February 19, 2013

Hat Yai Short Trip | Day 1 ... sambungan

mlm tu pas  maghrib, kwn laki aku dah sampai. kami turun lobby, dia dah nunggu. baguih btui. nama dia abg rahim. keja skali dgn laki aku jugak. wife dia org thai, so dia mmg duk ulang alik. and dia blh cakap siam. senang kan?xpayah susah payah dah nanti, bayar sajeee


mlm tu kami ke Floating Market. tempat ni mcm must go la klau g hatyai. rugi sangat sapa xpegi. gambar ni amierah @ kaklong yg snap. aku xsempat dah. duk sebok kejar amni. budak tu org ramai ke tak ke, mana mau berdukung dah. nak berlari sesaja. ni klau hilang, mmg xjumpa dah. manusia meramai jugak. dan yg ramainya ialah org malaysia. dr kl pun ada. naik bas rombongan pun ada. smua exsited tgk org meniaga dlm perahu.. bahahah.. yg turun amik gambar dlm perahu pun ada. iaitu abg aku!! sabar jelahhhh..

serius jakun. dah la mcm2 jenis makanan ko leh jumpa, murah plak tu. komunikasi? xdak hal. pakai isyarat tangan pun ok. sebab diorg dah buat harga kat atas perahu tu. dan makanan tu smua halal. dont worry. laki aku dgn abg aku la yg pegi beli makanan tu smua. kami jln 1 round, then g cari tempat duduk. mak2 kepung anak. bapak2 g cari mkn. gitewww.. lagipun org ramai, xkuasalah aku nak bersesak2 dgn anak lagi.. mmg tak la...

mak2 tunggu laki dtg hantar makanan je.. hehehe.. seb baik amni n amierul behave je mlm tu. maybe sebab dah cukup tdor ptg tu. amierah jek duk ek ek. dia tdor lewat, org dah bgn siap2, dia blm bgn. jenuh mak pak duk kejut suh bgn, dia buat dek je. dr hotel bawak ke sini, duk menangis dlm kreta. tapi xdak sapa layan. sebab tangisan mengada2 gitew.. duk huhuhu, tapi airmata xkluar. sepanjang jln ok duk nangis. adoiii.. abg aku kata mmg gitu dah peel dia, so kita tgk jelah. dah sampai sana, tgk mcm2 ada, eh terus segar. drama queen btoi budak ni..


bapak pulak yg over.. hadoi laaaaa.. duk gila beli cawan tanah liat nih. sabar jelah.. harga? RM2.50 je.. mcm2 karakter ada. diperbuat dr tanah liat. tgk laki aku tu, kiri kanan dah bawak. sabar jelahhh. abg aku pun sropa jugak. masing2 syiokk lebih. pastu sronok beli makanan. murah kan? mostly harga dlm RM2 - RM5 jek. dah la murah, sedap plak..haishhh, terbayang2, nak pegi lagi. nak mkn jek.. kak ipar aku pun sama. nak g mkn je.. boley jeeee..

Floating market ni klau xsalah buka pada hari jumaat, sabtu dan ahad je. start ptg dlm pkul 5 camtu. sampai pkul 10 mlm. dlu xluas sgt tempat ni. now, dah ada tempat duduk, dah luas dah. kat atas siap ada org meniaga baju, makanan, cenderahati, mainan. sempat gak rembat baju 2 helai. ehehe.. paling syok, bersih! kami lepak situ sampai pkul 10 mlm. diorg dah kemas2 and ko xkan jumpa sampah pun. tong sampah merata2, so, buang di tempat yg sepatutnya. bagus kan? ce g pasar mlm kita, kat malaysia ni haa. dah habis pasar mlm, sampah menimbun!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...