Search This Blog

Friday, March 15, 2013

Berus gigi Amni

gg amni dah banyak. gg geraham pun dah naik elok. dah tersusun cantik jek walau gg atas besar2, gg bawah kecik. napa eh? aku tgk bnyk toodler gg cenggitu. atas besar, bawah kecik.

oleh kerna dah banyak, and taik gg pun dah ada, maka mari kita memberus gg.. yay!!!

so, mama pun memulakan pencarian mencari berus gg utk amni. jenuh menilik. padahal nak beli berus gg je pun. nak cari yg comey2 and lembut. kang takut dia sakit gusi plak bila berus gg..

y must buy 2 toothbrush haaa? saja. sebab takut nnt dia xnak berus gg. satu guna utk berus gg, satu lagi guna utk umpan dia berus gg. bajet, masa nak berus nnt mesti dia nak pegang. so, mama standby, beli 2 terus. alah, 3 hengget lebih je. 1 brand kodomo lion, siap dpt free toothpaste perisa strawbery, 1 lagi brand daiyo kut..



budak excited. eh tak, budak xboleh tgk barang baru. mesti nak explore. laju2 aku ambik simpan ubat gg tu. kang xpasal2 dia picit kluar habis.

alhamdulillah, amni ok je bila nak berus gg. mula2 je kut dia mcm heran, eh apa mak aku nak buat ni? now dah ok. bl ambik berus gg, laju2 nganga mulut. siap cakap yushhhh.. berus la kut, dlm bahasa dia. clever anak mama!!

ubat gg? xguna pun lagi. lagipun dia blm pandai kumur. nnt lah besar sket. now bagi dia biasa guna berus dlu. susah jugak sebenarnya nak berus gg dia sebab dia akan gg berus tu. so, pandai2 lah pujuk nak minta dia buka mulut. so far, ok je...



amni tayang gg.. gitulah bila tanya mana gg. sengih je.. gigit pun bule tahan sakit.. amni naik gg dlu. umo 12bulan, gg dah 8. gg banyak, mulut pun banyak... :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...