Friday, April 19, 2013

Weekend yang yahooo yahoo...

weekend lepas agak yahoo yahoo. heaven habis la lebih kurang..

sebab??

my husband in da houseeeeeeeeeeeeeeeeeee..

weeheee..

laki ada kat umah pun syok kah???

yaa.. sebab laki mak incik hari sabetu dah ahad adalah kerja!!! beliau off day pada khamis dan jemahat!

minggu lepas aku paksa dia cuti sabtu dan ahad. nasib la nak buat cemana pun. maka beliau telah bekerja pada hari kamis dan jemahat utk cuti sabtu dan ahad. sebab? bini plak kena kena hari sabtu ahad. ada MIRoC 2013 kat opis. we olls jadi tuan tanah rumah. as usual, our department kena handle jamuan mkn utk 3 hari ttu. and aku pun gedik jadi ajk jugak. so, laki kena jaga anak. bule jek nak hantar ke umah mak pak aku. tapi dah selalu sgt. kita bagi pak dia plak jaga ehh??

sabtu laki aku keja halfday jek. pkul 2 dah ada kat umah. pkul 4 lebih aku kena kluar tgk tempat utk majlis mkn mlm. so dia kena jaga amni kejap. then pkul 8 aku kena g lagi utk majlis mkn mlm tu. ptg tu, masa aku nak kluar, amni amukan puaka. dia tdor, terjaga, tgk aku duk siap2 nak kluar. meroyan xingat. letih main satu hal, ngantuk 1 hal. laju2 aku lari kluar. apak dia plak duk tdor jugak. skali bl amni mengamuk, dia pun nak mengamuk sama. nasib la korang anak beranak.

pkul 6.30 aku blk. tgk amni punya la serabai. ikat rambut tapi dah ntah apa2 dah. mata sampai bengkak! punya menangis laki aku kata. asyik la nak mama nak mama nak mamaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! dr pkul 5 sampai 6.30, menangis ja. bawak kluar, senyap jap, pastu sambung balik. hai la anak.. slalu ok ja. hari tu maybe dia ngantuk, tu yg mengamuk sesedap rasa. mlm tu sebelum aku kluar, bapaknya bawak kluar dlu. jamu mata tgk lampu dlu, pusing2, baru blk. so, ok ja stay ngan apak dia mlm tu.. aku blk pkul 11, dia dah slamat tdor.


hari ahad, aku kena keja lagi. tp pagi tu g break1st dulu... syiokkk sebab bukan senang nak spend time skali dengan laki.. hoishhhh.. over kak yah.. huahuahua...

g mamak pekena roti canai jap. amni suka roti canai. tapi xleh bg mkn selalu. not gud for u lah dear.. kenkadang jek ye...

cadang nak hantar amni blk kg, kat mak aku. takut dia buat perangai mcm semlm, tapi apaknya kata dia nak jaga. so, kita biar apak jaga lah yee..

and alhamdulillah, hari tu ok. ek ek masa tghr jek. nak tdor, ngamuk sket.


petang ahad, mama dah habis keja, mama and papa bawak amni jln... g mana? tungguuuuuuuuuu


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...