Friday, July 19, 2013

Bandung punya kisah...

yaaaaaaaaaaaaaaaa.. mari kita bercerita pasal bandung yang dah berkepuk dlm draf.. sket lagi bule tumbuh akar kut.
lama dah balik, asyik la tertangguh nak buat entry bandung.. tak sabar nak buat entry, tapi xpenahnya ingat and tak sempat..

tak pe, kita crita slow2 eh...

aku g bandung sebelum aku g kursus kat Intan tu. pegi 1hb Jun sampai 4 Jun.  tiket aku beli nun bulan doblas thn lepas nuuuu. nak  murah punya pasai. hahaha..

actually, plan nak ke bandung ni dah lama, since last year. dgn kak ipar aku la. bab merepek2 ni serah ke kami la. plan nak pegi, pastu tgk plak tiket murah. bli terus. nak g bli baju raya katanya. ko ada baju raya g beli sampai bandung? muahaha..  time tu aku dapat tiket return rm200 jeeee.. pastu nak bli utk kak ieja dgn ciklan dah xdpt harga tu. kena main2 sket, beli tiket pegi  je dlu utk diorg. tiket balik nnt2 kita beli..

tetiba bulan 3 tu dah g vietnam pulak kan? tu xda dlm plan yeh... blk vietnam baru usha tiket balik pulak. kang lupa beli ada yg kena duk indon plak nnt. huahuahua.. skali abang ngan kakak aku nih nak pegi jakarta pulok.. abang aku tu, ciklan slalu turun jakarta sebab company dia ada projek kat sana. so, dia ajak g sana. nak blk ke malaysia ikut jakarta katanya. tapi aku dah beli tiket balik, acanehh?

burn jelahhhhhhhhhh.. tiket balik akak ipar aku sponsor smua. tiket pegi aku beli, tiket balik dia beli.. iolls ikut jeeee...

flight ke bandung pkul 6.40 ptg. rugi jugak pegi mlm.. tapi nak murah punya pasal kan? hehe...
aku dr perlis, hari jumaat mlm. subuh2 dah sampai kl. pastu gerak blk pasoh, umah mentua abg aku dlu. dr sana baru ke lcct. dr sana nak ke epot dlm 1jam lebih. pkul 3 camtu, kami gerak2 khas g epot. buat solat jamak siap2, sonang kojo..


airport bandung yg sejemput je.. maybe kerajaan diorg kena pikirkan utk besarkan airport ni sebab ramai nau org g sana kan? atas flight tu penuh dgn org malaysia yg nak g shopping jeeeee..


dah selamat mendarat. alhamdulillah, smua ok. 2 weeks before fly, dapat email dr air asia kata flight reschedule. diawalkan sedikit dlm 30mnt. pas 3,4 hari camtu dapat email lagi kata reschedule balik ke waktu asal. pffffffffff.. main2 ko yeh air asia. seb baik dlm pkul 6 jugak, buatnya ditukar ke pkul 3, 4 ptg ke, dah kena ubah itenery kami pulok. haiyooo.. tapi, bila pikir balik, yelah kan, tiket beli tahun lepassssssssssssssss... hahahaha

pas setel cop passport, tengok supir dah menunggu. kak ieja yg setelkan bab supir and hotel. alhamdulillah, dapat supir yg ok. tu nnt2 i crita okeh..
 
sampai sana dah pkul 9 mlm camtu, so kedai2 smua dah tutup. kat sana lewat sejam dr malaysia. misi utama kita adalah makannnnnnnnnn.. lapar oiii


supir bawak g restoren nasi padang. kat pekan bandung, xjauh dari hotel kami stay. lauk pauk sana, tekak org malaysia boleh terima la. xdak hal sgt la klau pada aku.. mkn nasi padang ni beringat sket yeh.. mmg diorg akan letak penuh meja, jgn tekejut.. once u touch, u pay yehhh.. klau dah sentuh, sila habiskan, klau tak rugiiii je bayar. kami belek2 dlu mana yg nak, yg xnak, letak tepi. senang. kang tercuit sket pun diorg kira yeh. mlm tu kami mkn sket je. kena dlm RM30++ camtu.

dah kenyang, moh g hotel.. kita tdoq dlu, simpan tenaga utk esok yehh..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...