Tuesday, November 19, 2013

Result UPSR Adik


Result UPSR dah kluar. adik bongsu aku salah seorang calonnya.
last week hari kejadian, aku cuti. bukan sesaja nak cuti.
ada gak kang yg kata aku over, adik nak ambik result UPSR je pun, hegeh nak cuti.
heyyyyy.. tu adik aku, sokatilahhhhh..

kebetulan hari tu kan last day skolah utk negeri kedah. hari khamis. so, abah decide nak buat kenduri sket. makan2, nak jamu kawan2 adik dan cikgu2 skolah. abah PIBG skolah, pasni maybe dia dah tak join sbb adik dah habis primary school kan? lagipun abah aktif and kenal smua cikgu. so, jomlah kita buat kenduri.takat kenduri sket2 ni mak pak aku takdak hal. dah biasa. thn ni dah tak tau brapa kali kenduri dah pun.
ada gak yg tanya, result tak keluar dah buat kenduri ke? takkkk, ni bukan pasal resutl pun, berapa pun adik dapat nnt, mak pak aku tetap buat.

dah result keluar, nak buat kenduri lagi, aku pun apply la cuti skali. lagipun aku blh terus uruskan borang permohonan ke sekolah menengah adik siap2.

pagi khamis tu, adik g skolah mcm biasa. kat umah dah start sebok. actually on wednesday tu pun dah sebok dah. abah sembelih ayam kg 9 ekor. mak sedara aku kasik rebung sket. jadikla gulai ayam kampung dgn rebung. umi buat laksa jugak. mulanya nak beli kuah laksa kuala perlis, skali tak buka pulak. takpe, ikan  murah, jomlah kita handmade kuah laksa. on thursday, abah beli lg ayam 20 ekor+3 ekor tokey ayam tu sedekah tumpang kenduri katanya. wuiii, meriah. umi masak nasi kuning mcm biasa and nasi putih also. abah tempah ais kacang kat kawan dia skali. tukang masak? umi and the gang laaaaaaa...

pkul 10 pagi, aku dah siap2. pastu duk la belek henpon nak check result exam via sms. before 10 antar sms, replied, kena check pas pkul 10. ok. dah pkul 10, line jammed la kan? lambat and katanya salah nombor angka giliran. puiiiiiiiiiiii.. 10.30 aku ngan pizah gegas g skolah. over.. hahaha. mak pak aku sebok sbb org dah mai nak masak. nak mkn tengah hari kan? kami je yg pegi and bawak Amni skali. sampai skolah, cekgu2 ngah buat analisis pulokkk. tak keluar pun lagi, budak2 pun smua duk nunggu2. mak pak yg lain takda pun, kami jeeeeeeeeeeeee.. over sungguh kakak2 mu nih..

masa duk nunggu tu, ada sms masukkkkkkkkkkkkkkkk.. mihmihmih..


budak kena main..
menangis2 bila aku bgtau aku dah tau result exam dia. pastu aku taknak bgtau dia.. ahahahha

eh, aku pun menangis gak. menjerit2 dlm keta tgk sms. hahahaha


pastu kena paksa amik gambar dulu, baru leh tgk result.. dah muka cebik2..
nasib ko la dikk..
memula taknak bgtau, suh tunggu cikgu nnt. tapi kesian pulak. aku klau dgn dia ni, tak sampai hati. adik bongsu kan? gap aku dgn dia dekat 20thn. kecik2 dlu aku la yg jaga dia, basuh  kencing berak segala..

resultnya?
haishhhhhhhhhhhhhh...


seperti yg dijangka.. hihi
dia pun dah bajet dia blh dapat 5A sebab lagi senang dari trial lepas. klau tak dapat 5A ni, aku rasa mau muncung seminggu ko dik.
tahniah la. kakak tau adik mmg boleh!! ko pandai mcm kakak kannnnnnnnnnnn? hahahah

dah dpt result, gegas aku g bangunan MARA Perlis. nak ambil no pin utk isi borang MRSM. dia nak yg paling dekat, tak mo jejauh. yelah2.. aku org ke 2 ok sampai kat situ. kena buat cepat, kang lambat, takkan aku nak cuti lagi ye dok? hari tu jugak aku isi online smua siap print. segala dokumen dia pun aku dah suruh adik ready awal2. cop skolah, then dah boleh hantar. skolah lain pun ada apply, tgk lah nnt mana yg dapat.

cuti skolah dah start. so adik, silalah horey2..
janji kakak tu nanti2 kakak tunai yehhhhhhhh. sabaq sattt.. tapi ahkak tak mampo la nak bagi mini cooper yehhhhhhhhhh...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...