Friday, December 06, 2013

Kak Long in da house!!

bulan lepas, abang aku blk kg hantar kaklong@amierah. dah besar dah anak sedara aku yg sorang ni. thn depan dah darjah 1. huhu...
menggedik nak blk kg nak main dgn makcik n amni. so, on 23 nov tu abang n kak ipar aku blk kejap hantar dia. dah besar, dah dengar cakap, dah pandaiiiiiiiiiiii sgt dah..
ahad diorg bl kl semula. tinggal dia kat kg. sepatutnya dia duk sini sampai hujung bln ni. kasik duk lama sket dah nak blk sgt kan? tp 3 dec lepas, abg aku dah ambik blk dah.
sebab ada hal sket kat family sebelah sana. mak sedara dia keguguran. baby dah 8 bulan meninggal dlm perut. sedih sgt! adik ipar abg aku. so, maknya suh jemput kaklong. dia pun ada gak sebut nak blk, rindu kat adik katanya. dah ada musibah, so jemputlah. seminggu lebih je lah kak long duk sini. puas main  jugak la tu.

khamis, 28 nov tu aku bwk dtg umah. sebelum tu dia kat umah abah. dera makcik dia la kan? hehe.. makcik pun jenuh la ngikut main masak2 bagai.



sronok sgt Amni blh main dgn kak long. menjerit2 2 org ni main. sabar jelah. kak long pun baik, jaga amni elok2. gud girl..

ptg tu bawak diorg g denai. jalan2, blh main playground..






baru lepas hujan, so tak bnyk mainan yg blh main sbb basah. makcik bawak kaklong naik jambatan gantung. aku ngan Amni jln2 kat bawah. mak tak koser nak naik, gayattttttttttttttt..

 

main2 kat playgroudn kejap, dlm sejam jomlah kita balik anak2..  sekarang ni pkul 7 dah gelap. maghrib awal..

petang sabtu, bawak diorg pegi Taman Ular Batu Pahat pulak. tapi sayang, sampai sana pkul 5++, dah tutup. dah tak blh masuk tgk ular. frust kak long. makngah tak tau nak.. huhu..
so, kita main playground kat luar jelah. tu pun seronok tak ingat dah budak2 ni.. jenuh aku menjerit..

kali ni syok sebab blh naik gelongsor, buaian smua sbb tak hujan. tempat pun luas. sejam lebih kat sini je. yg tak bestnya, tempat agak semak, tak kemas. pelawat dr luar ramai jugak. dah sampai tak blh  masuk, so bawak anak2  main kat playground jelah. kena hati2 sebab bnyk ranting2 pokok yg maybe dah lama tebang tapi tak dibersihkan. nampak semak. haishhhh.. rugi2..

dah petang, jomlah kita balik anak2. bawak pegi pasar malam pulak sebab aku dah malas nak masak. hahaha.. 
plan nak bawak kaklong g gua kelam minggu ni, tapi kaklong dah balik. so, makngah pegi ngan amni, makcik ngan tok jelah yeee.. hihi..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...