Monday, June 30, 2014

Outing

ini kisah 13 jun lepas.
aku cuti 12 & 13 jun.
saja nak rehat katanya..
tak g memana pun, duk umah je.
khamis tu cuti sebab ada monthly checkup kat KK.
jumaat pun ambik cuti sebab nak sama2 ngan suami.
gediks.. hahaha..
buat caner, cuti tak sama kan?
so, salah sorang kena edjas la.
kadang2 aku, kadang2 suami..
tengok pada keperluan utk cuti tu..
selalunya aku laaaaaaaa..
sebab aku cuti banyak, 25hari setahun.
dia dlm 14 hari je kut setahun.
well, private sector kan?
tak sama... tak pe, kita edjas, no worries.

jumaat tu plan nak keluar jenjalan.
saja nak bawak Amni jalan.
and nak cari baju raya dia sesiap.
dah puasa kang koser aku nak bersesak g cari baju raya bagai.
utk mak pak, takpe, nnt kita pikir.
dlm keadaan perut kedepan ni baju apa je yg bule aku pakai kan?
idok kuasa la nak menempah bagai.
ada la aku beli kain, minta mak aku buatkan jubah.
tapi, taulah mak aku, ntah sempat jahit ke tidak.
nnt dekat2 nak raya kut baru nak cari jubah ke maternity dress ke selai 2.
malas nak beli awal, kang aku pakai plak.
heheh..
lagipun, takut jugak dekat2 nak raya nnt baju dah ketat..
haruuuuuuuuuuu..
utk apaknya, beli baju melayu yg ready made jelah thn ni.
dia nak tema bebas katanya..
sukatilahhhh..
aku pun takda napsu nak bershopping bagai dah ni.


budak comot.
makan biskut mama dalam kreta.
jarang sgt aku bg dia biskut ada inti tu sebab ginilah jadinya.
makan inti saja.. +__+

lepas jumaat, pkul 4 lebih jugak baru keluar.
pegi jitra je.
sebabnya, nak g kedai curtain.
aku ada tempah langsir baru..
langsir raya kekdahnyaaaaaaaaaaaaaaa.. hihi..
beli kain situ, tempah siap. senang crita..
alah, tempah jahit betul je ponnn, bukan buat kerning bagai lekuk2, bunga2 ke apa.
klau gitu, tak mampu oihhh..
sekaki mau sampai 20 hengget lebih.
lagipun aku tak minat, aku suka straight je, moden je konsep aku.
2 minggu lepas aku tempah, minggu ni dah siap.
murah2 je kainny, simple je pon..
dah siap pasang kang, harus ku show off kat sini.. muahahaha...

dah setel ambik curtian, jom teruskan misi ke 2.
beli baju raya Amni.
pegi Aneka Mall je lah.
pusing2, tawaf dlm tu, dlm beli selai tshirt and selai jeans je utk dia.
muahahaha..
sebab aku duk beli skali baju utk adik baby.
ada sale, murah, beli la skali.
aku tak larat la nak keluar 2,3 kali pasni.
baju Amni ada yg boleh pakai, tapi beli lah jugak baju baru utk adik baby.
dapat la 7 pasang baju baru.
tu pun dah dekat 200 hengget..
pitammmmmmmm..
seb baik 2nd baby, tak banyak sgt yg nak kena beli.
masa Amni dlu, hoiii, mcm2 nak kena beli kan?
setel membeli, lapar.
apaknya dah nak muncung sebab letih kejar anak.
hoihhh.. maknya lagi letih okehhhh..
pusing pilih2 baju tu, mengah aku.
tiap kali peknen, aku mmg gitu, awal2 pun dah mengah.
jln bnyk sket, sakit.
sabar jelahhh..


dah petang sangat dah.
makan kat kopitiam je sebab aku nak makan chicken shop.
memula nak g secret recipi, tapi lalu sini, org tak ramai, jomlah makan sini.
2 beranak kesayangan mama...
makan laju2, sebab dah maghrib.
setel, jom balik umah.
otw, Amni dah terbongkang dlm kreta.
letih sgt kut duk berlari dlm supermarket tu..

baju raya Amni tak setel lagi.
persiapan adik baby pun sama.
nanti kita sambung eh..




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...