Search This Blog

Loading...

Thursday, January 22, 2015

Bila musim hujan


bila musim hujan..
or bila hari hujan and kain baju banyak lahai nak basuh.

maka jadilah mcm ni..



ok dok?
muahahahaha..

sidai baju dlm umah.
kat meja makan.
betul2 tengah umah..
adoila..
jgn la org datang time baju duk gini.
mampos nak kemas.
slalu pagi nak g keja je.
blk keja, laju2 angkat masuk bakul.
ataupun bila basuh baju mlm.
tapi jarang la mlm tu.
tak rajin pulak aku nak sidai mlm2.
klau basuh mlm, esok pagi baru sidai.

penyidai kat blakang umah, klau hujan, kena tempias.
sidai pagi, klau tetiba tghr ujan..
balik petang kang, basah la baju.
dah kena basuh lagi skali.
klau musim panas mcm skang ni, takda hal nak sidai kat luar.
pasni nak kumpul duit, nak pasang bidai.
so, mlm pun boleh sidai, boleh biar sampai siang esok.
skang ni, mcm terdedah sgt walau ada awning/bumbung kat situ.
tak biasa kut nak sidai baju mlm2.
kang sejuk je baju kena embun.
klau ada bidai tu, mcm ok sket kut.



nahai...
bule jadi engineer dah aku ni.
ni baju adik.
berguna eh stroller duk dlm umah.
hahahaha..


2 comments:

  1. bila musim hujan masalah nak sidai baju tu kat mane,
    baju lambat kering yang melanda kan..
    saya pun gitu gak, mujur dah ade banyak kedai selfservice dobi siap ade dryer yang bagus tu..
    saya biasa akan kumpul kain baju utk seminggu nye basuhan, pergi ke landry utk keringkan baju tu..
    tapi kalau sikit² je baju nya sidai dalam bilik tamu buka kipas utk keringkan..
    agak membazir letrik gak cenggitu.. tapi takpe la.. asalkan kain baju ku kering.. hihihi..
    salam singgah dari saya ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. btul. klau musim hujan, baik g laundry kan?
      kang stok baju habis.. hihi

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...