Search This Blog

Loading...

Monday, January 26, 2015

Oh Adik..

tak sempat nak buat auto publish lagi.
nanti2 lah..

nak ngadu je dlu.
Aniq punya hal.
waaaaaaaa.
frust mak ko dik..
Aniq takmo df.
err, takmo nenen..
takmo direct feeding.
seminggu dah.
memula, kadang2 nak, kadang2 tak nak.
weekend baru ni, taknak langsung.
lagi di sua, lagi kuat meraung.
grrrrr..
pastu mak pun nak meraung sama sebab geram.
dah bengkak, dah penuh, dia tak nak.
dlu ok je.
seminggu 2 ni la buat perangai.
memula takmo df bila lapar sgt.
yelah, dah lapar, nenen mcm lambat kan?
dah isap tak keluar2.
kena usaha lebih baru keluar, so, marah..
nak yg laju je.
so, kasik botol.
klau tak lapar sgt, ok je dia df.
pastu lapar ke tak lapar ke takmo terus.
kadang mama tipu.
memula kasi botol dlu.
kasi sket je pastu ganti suruh dia df.
so, ok tertipu, dia df je.
2-3 hari ni dah tak boleh tipu.
langsung tak layan.
klau suruh df jugak, meraung2 mcm sakit.
padahal lapar.
dapat botol, isap mcmkan tak minum seminggu.
dah kenyang, sengih2.
pang nak?
mama dah sakit ngap2 ni sebab cik b penuh.
awak main2 yeh?
bila dia kurang df, pam pun dapat sket je.
jangan la mcm ni dik..
sian kat mama.
jgn la benti bf awal sgt.
kakak dlu dapat gak 10 bulan.
tu pun sebab dia asyik gigit sampai berdarah2.
so, kena stop.
awak takkan nak benti dah?
jangan la..
mama malas la mlm2 nak buat susu.
nak panaskan stok susu pun lambat gak dik oi.
dari awak meraung baik awak nenen je kan senang?

mama gigih pam dik.
walau awak dah campur dgn fm, tapi susu mama ada lagi niiii..
siang dgn pengasuh cukup la minum fm.
mlm, bila dgn mama kita df ehh?
mama hairan dik.
awak jantan, nape taknak nenen????
rugi dikkkk..

papa awak dah jeling2 dah.
awak takmo, dia nak take over dikkk..
bolehhhhh?




selamba je kan? hahahahahaha

**pic from Google

2 comments:

  1. Isk jrg baby laki xnenen..
    Kak yah doa la byk2..
    Kot2 sblm ni penah terlintas xnk susukan dia, tu yg jd mcm tu ke..

    Sbb sepupu sy penah mcm tu. Dia saje je ckp kt baby dia, xyh nenen lah sbb Umi nk pi kursus, kna minum botol. Blk kursus tu, sgguh ank dia xmau nenen dah. Minum susu botoi je la lps tu, emm..

    ReplyDelete
    Replies
    1. xpernah terpikir pun mcm tu.
      kadang dia nak, kadang dia xmo. nak yg lajuuuu.. hehe

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...