Search This Blog

Loading...

Tuesday, March 10, 2015

Adik kembong

Adik kembong is refer to Muhammad Aniq Mirzaa.
hehehehe...
geram tgk pp kembong tu, duk sebut2, dah terlekat adik kembong.
Amni la tu, duk sebut kembong kembong.
dlu dia panggil adik Mirzaa.
skang ni pun kadang2 dia panggil Mirzaa gak.
kadang2 dia panggil Aniq.
kadang2 dia panggil kembong.
kadang2 dia panggil adik.
sama la mcm mak pak dia.
klau aku, slalu panggil Muhammad Aniq.
kadang2 adik, kadang2 adik kembong.
hahahaha..



nahhhh..
ni pics bulan lepas.
budak muka 4 segi. bhahahaha..
leher takda, tenggelam.
rambut tak menahan.
adik sado rambut pacak. kekeke.
tok umi rimas tgk duk suruh gunting.
lex luu tok umi.
tunggu smua rambut naik baru nak gunting.
skang biar rambut pacak dlu ehh?
pas mandi, tdor jap rambut tu, pastu pacak balik.
aku slalu taruk minyak, rimas tgk kering je.
tapi letak sket2 jelah.
rambut blakang tak bnyk sebab makan bantal.
dahi jendol, mcm kakak dlu gak.
takpe, nnt rambut makin bnyk, awak makin besar, hilang la jendol tu.
harap2 la.. hehehe.
klau jendol pun takpe dik, org kata pandai.

skang tgh gatal gusi.
jari2 tu dlm mulut je.
tau2 meleleh ayaq lioq sebab duk isap jari.
siap bunyi2 lagi.
klau takda puting, isap jari.
mana2 yg sempat.
harap2 dah tumbuh gg nnt hilang la tabiat isap jari tu.
Amni dlu gini gak.
gg dah bnyk, tak isap jari dah.
sakit kot. hehe..
kadang2 lengan mak ni pun di isapnya.
sabar jelah dik oi.

skang dah masuk 5 bulan++.
so, fasa menyembor air lior.
geram btoi aku.
berjejes2 air lior.
dah pandai gelak sakan.
bila kita buat2 nak hep kat dia, mengekeh gelak.
skang ni kemain ok, gelak mengekeh.
nak2 klau kita geletek2 dia.
klau sengih, lidah tersentil keluar.
dah mcm hagemaru dah. hahaha..
penggeli ni..
mulut pun bule tahan bising membebel.
apa yg dirapekkan tu tak tau la..



tak tau mana datang, tdor melentik lentik mcm ulat bulu.
tak paham aku.
lasak bule tahan sebab dia suka pusing2.
tau2 bantal kemana, dia kemana.
dah melentik2 gini, jatuh bantal.
pastu pusing belah sana pulak.
tengok2 dah turun ke bawah dah.
kecik2 dah lasak.
now tdor dah tak berbedung, sebab dia duk melentik2 gini.
Amni dlu sampai 6 bulan tdor berbedong.
dah buka bedong, tdor lasak ya ampun.
sampai skang ni.
klau kakak yg berbedong sampai 6 bulan tdor lasak, adik yg berbedong cuma sampai 4 bulan taktau la lasak cemana.
peel nak tdor budak kembong ni sukar dijangka.
slalu klau tdor siang, ok je tak da hal.
tapi klau mlm, adoiiii.. dia punya meragam tu kadang2 mengundang kemarahan ooo..
gelisah sana sini, tu tak kena ni tak kena.
padahal nak tdor je.
tdor jelah kan, yg ko nak gelisah, pusing sana sini apa hallllll.
bila dah meragam tu, tetek taknak, botol taknak, puting taknak.
kejap nangis kejap tdor, mcm2.
dah puas amukan, diam ar.
hoih, sabar jelah.

dah bule beza siang mlm sbb mlm dia tdor lama dah skang ni.
klau tdor awal, kadang2 dia terjaga 3 kali.
klau tdor lewat, kadang2 terjaga sekali or 2.
minum susu, pastu tdor balik.
tak pernah lagi nak stay up main ke apa.
mujor la kan?

budak ni senang jaga dia.
setakat ni la.
perut kenyang, ada org keliling dia, so takda hal.
tak boleh sunyi.
kat umah pengasuh pun camtu.
dah biasa ramai duk main keliling dia kan?
klau sunyi kang dia rimas kut, mula la nak bising.
tdor siang, bising pun tak da hal.
Alhamdulillah..





transformers kembong duk caj bateri...
kekeke...
geram btoi ngan budak ni.
mangsa gomol mama ni.
redho ye dik?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...