Thursday, April 23, 2015

Ehem...... Pinggan baru yauuuw...

ehem..
hari tu dah show off bekas plastik je kan?
kemain from langkawi with love bagai..

hari ni nak show off isi kandungan pulok..
utk tatapan korang2.
ehek ehek ehek..
show off kasik bakar line sket.
pasni korang pulak tergugat iman.
mihmihmih..

dulu2 tak heran pun set pinggan mangkuk ni.
skang ni takleh tengok..
ketaq pala nak bli.
tak beli mengigau.. O_O
amboi sgt drama tu..

dah lama tringin set ni.
alah.. melamine je ponnnnnnnnnn..
saja nak poyo.
hehehe.
mmg aku nak bli set melamine yg lawa sket utk pakai hari2.
tak gemar sgt nak pakai pinggan kaca utk kegunaan hari2 ni.
utk set pinggan kaca ni aku dah ada 2 set.
skang smua simpan dlm lemari je.
guna bila ada tetamu dtg makan kat umah.
utk hari2 pakai yg melamine set je, senang keja.
so, nak cari yg lawa sket la kan?

kebetulan opismate aku g langkawi, ada event.
diorg duk sana 5 hari kut.
so, jom ambik kesempatan kirim pinggan mangkuk.
hahahah..
kirim dgn duit skali yeh, jgn kirim ngan air liur je.
ratus2 jugak sebab bnyk.
dihari kejadian tu, handpon mmg duk kat tgn jelah.
duk berwasap2 gambar bagai.
geram btoi tgk.
klau aku yg g sendri, mau sawan kut kat idaman suri tu.
bhahaha..



plastik besaq hari tuuu, nin dia isi dia..
tak sabaq iolls nak guna.
hihi..

meh tengok apa yg kak yah beli..
pinggan apakah yg menjadi igauan sgt tuuuu..




mangkuk kecik.
yg ni utk isi sambal belacan sokay la sebab kecik je.
yg ni opismate aku ambik 3 ketoi je.

oh, set ni jual loose item tau.
dlu jual 1 set, now takda dah.
untung gak, boleh pilih mana nak and boleh beli lebih.
klau set, setiap 1 jenis ada 6 pcs.
skang boleh beli lebih.




yg ni mangkuk besar sket.
utk isi lauk berkuah.
siap ada tudung lagi.
nak makan bihun sup ke laksa ke, sesuai sgt.



pinggan lauk.
utk yg ni, aku ambik 12 terus.
dpt 2 box, senang org nak bawak balik.



pinggan makan.
pon beli 12 jugak.
mcm takda beza kan dlm gambar dgn pinggan lauk.
pinggan lauk kecik sket and dalam.
pinggan nasi ni lebar and tak dalam.
leper je..



beli jugak bekas nasi besar seketul.

and talam juga.




semua adik beradik yg ada.
cantik takkkkkkkkkkkkkkkkk?
tgk dlm gambar tak mcm melamin kan?
kerlasss gitu..
seronot sangatttttttttttttttt..
bhahaha..
mak2 ginilah.
beli pinggan mangkuk melamin pun syok tak ingat.


now, dah guna set ni..
seronok nak makan, seronok nak menghidang sebab pinggan mangkuk lawa.
seronok ambik gambar makanan jugaaaaaa..
hahaha. saiko.

aku kirim ke opismate aku ni senang gak.
sebab dia bab2 ni terer.
dia pun hantu gak bab pinggan mangkuk ni.
aku bgtau sket2 je, pastu dia suggest ambik ni, ambik  ni and ni.
diorg pergi berdua.
pegi event jabatan, siap bawak bas masuk langkawi.
so, bab nak mengusung, setel!

aku beli :
mangkuk nasi (besar) 1
talam besar 1
pinggan makan 12
pinggan lauk 12
mangkuk lauk 6
mangkuk kecil 3


harga seketul2 tu aku tak brapa ingat dah.
lama dah pun.
total damage rm260.
i'm happy wife...
nyehnyehnyeh....
O_o

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...