Monday, January 27, 2014

Korek tabung

ampunnn. lama sgt tak update. sedang mengumpul kekuatan.. T_____T

ok, hujung2 bulan ni mari kita mulakan dengan entry korek tabung.. hahahahah
kat opis aku ada bekas duit syiling. setiap hari, klau kluar mkn, pas makan aku akan make sure aku masukkan duit syiling dlm bekas tu.
ada jugak la hari yg miss klau duit syiling takda.
tapi next days, kalau ada duit syiling banyak, kita masukkan lebih sikit.
aku tak suka syiling bnyk sgt dalam beg duit.
berat!
selalu aku cuma letakkan 50 sen je dlm beg duit. lain2 aku masuk tabung..

ikut hati aku tak nak korek lagi duit tu.
tapi baru2 ni ahkak kafe kat opis tanya, dia nak duit syiling.
so,  jomlah kita pecah tabung.
sayang..
ikut hati, nak biar dulu.
bagi banyak sket, baru best kan?


susun susun.. kira dulu..



yang nak dihantar.
tak ingat pulak dah berapa lama aku simpan duit ni. dekat 5-6 bulan kut.
total, dapat la dlm rm80++
boley beli tudung! yay!!
hahahah

taklah.
aku guna rm30 je.
lagi rm50 aku simpan.
pasni nak konsisten menabung duit siling.
ada tips aku baca kat internet, menabung duit syiling secara konsisten.
dah lama, agak penuh, klau tak terdesak, leh masuk bank kan?
klau tak, blh guna buat beli barang dapur.
ada penjimatan disitu..

dulu aku masuk bank. dah beranak pinak, kita guna jelah.. hahaha..
tabung kat umah, masuk ke akaun Amni. syiling kat umah, banyak jugak aku jumpa.
jumpa dari poket seluar laki. bahahahahah..
time nak basuh baju, seluar laki, check poket ada duit.
ok, ambik masuk tabung. klau ada duit kertas, masuk poket bini pulak.
mihmihmih..
tapi selalu jumpa duit syiling jelah punnnnnnnnnnnnnnnnnnnn..

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...