Friday, April 22, 2011

What your baby looks like..

skang nih aku dah masuk 4 bulan peknen..dah msk 2nd trimister..getting better rasanya..tapi xbnyk sgt, stil uwek2 jugak. haishh..letih oi duk uwek2 ni..klau yg sesi petang tu, sampai terkencing2 la..yelah, dah tarik kuar habis isi perut apa yg ada..tinggal xkuar urat perut je lagik..

skang ni, muntah pun bukan pasal morning sickness dah, tapi pasal angin. perut xleh kosong langsung! xleh benti mkn..paling hebat pun setengah jam ke 2 jam camtu..pastu mula la krok krek krok krek lapar balik..klau dah masuk angin, makan apa pun xguna dah..pas mkn, mesti kuar balik sebab dah masuk angin..klau dlm 1 hari xbenti mkn, haa, ok la, xmuntah..tapi ko bule imagine tak? skang br 4 bulan, lambat lagi nk sampai 9 bulan. klau duk mkn sampai xleh benti, silap2 dah 9 bulan nnt aku ngan peti ais tu xdak beza dah..sama besar! mampuss..tapi xpa, demi mu wahai anakku, mak redho jelah..huhu..nnt dah beranak, mak diet ekkk...huahuahua

ok, now bby just like this on mummy tummy..pewut dah muncit, baju sudah ketat! tensi oiii..asyik duk repeat baju tu je skang ni..next month kena tukar uniform dah..kali ni lagi cepat dr dlu sbb dah terlebih besar dr dlu..muehehe..rasa mcm badan dah gemok gedempol dah..jln pun terkedek2 mcm anak itik pulang petang..laki aku kata bontot aku mcm labu sayung! caittt...seb baik laki, klau x, mmg aku dush 2, 3 das!!

jeles rasa bila tgk kawan2 yg peknen tapi mcm xdak apa2 je pun..cergas n bertenaga..xdak nak uwek2, lalu mkn lagi ada..aku ni, nak makan pun kena pikir sampai setengah hari nak makan apa. susah nak mai selera tu. dah makan ngan bersusah payah, last uwek2 kuar habis sampai pedih2 tekak punya muntah..pastu hidung ni pun semacam je punya peel. takat la ni, dah 3 jenis sabun basuh aku beli. yg 1st xingat apa, dah habis yg tu beli daia. skang duk diam2 dlm bekas jek sebab aku beli breeze plak. smua mcm xserasi ngan aku plak..pasni kena pikir nk beli brand apa plak. shower jel pun dah xpakai. jadi xminat ngan bau tu padahal dah bertahun aku duk pakai johnson mandi susu tu..pastu belasah sabun laki aku. dekat 10thn dah kut aku xpakai sabun sebab duk pakai shower gel. last week aku beli dettol icy cool plak..mcm ok je..parfume, mintak mahap..langsung xleh pakai. body shop yg baru beli tu, simpan dah. handbag pun aku tukar sebab ada bau parfume tu kuat sangat. loya semcm je baunye. bau makanan, lagi xbley blah..makanan pun dah kena memilih, nikan lak bau.. memasak? jauh skali la skang ni..bule bilang ngan jari laaa..

apa nak buat, sabar n hadap jelah..sekurang2nya, dapat rasa pengalaman susah payah mengandung. bila mcm tu, baru teringat pengorbanan ibu kan? baru tau mcm mana susahnya mak kita ngandungkan kita dlu..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...