Tuesday, April 19, 2011

duduk diam2

sabtu ahad lepas g kursus kat sungai petani..perancangan strategik jabatan thn 2011-2015...nak muntah wei 2 hari duk memikir pelan strategik tu..dah buat, xbetul, buat lagi, xbetul lagi..buat lagi....sesi last, baru dapat apa yg nak sebenarnya...dah nak balik sgt dah, hujung2 dah, baru paham dengan jelas..buat presentation pun berterabor..tapi, dapat jugak walau xsiap..nnt balik sambung kat opis...
bila duk buat tu smua, dlm kumpulan, komunikasi adalah penting. walau dah bertahun kerja bersama, tapi bila duk buat kerja sekali mcm tu, kena ada give n take..alhamdulillah, semua ok..
paling penting, bila duk buat smua tu...jgn mudah nak duk komplen keja org..group yg buat pelan strategik tu xtau la cemana pening kepala..klau ada readers yg kerja gomen, haaa, korang tau la pelan strategik tu apa..bukan senang ok, nak pikir, nak buat n nak capai..

hari ahad tu, aku bleeding sket. giler cemas! 2 kali plak tu..kol laki nangis2..dia pun naik cemas sama, tapi dia kan jenis cool kadang2 kan....suh aku relax, jgn panik.. seb baik xbnyk, klau banyak mau pengsan aku tgk nnt..risau ok! peknen dlu xpenah plak bleeding bagai ni..tanya kwn2 la jugak, dah xbnyk diorg bajet maybe sbb aku cam aktif sket kut. yelah pegi kursus tu naik bas jabatan, then naik turun tangga jugak..pastu duk bergelak sakan..tekanan sket kut..maka kena cool down..seb baik petang dah xda..

pagi isnin, gegas g klinik nak check. g klinik faizah, dia pakar n bagus. scan, baby ok, kandungan pun ok..dia pun kata maybe aku aktif. kena rest supaya xbleeding lagi. klau ada lagi kena warded...uiii...xsanggup...so, dia bg aku mc 2 hari, balik umah duk diam2 katanya....

then, 2 hari ni, makan tidor saja....heaven eh klau camni...makan n tidor..pasni gemok gedempol!! hahaha...
tapi, dah nama isteri ni, xdak maknanya nak makan tidor saja..semlm ye, mmg aku baring jek sampai mlm...hari ni sapu sampah sket kat umah, berhabuk dah...basuh baju n sidai baju..buat keja ringan jek, xdak berat2...ala kadar..xleh manja sngt badan ni..yg berat2 tu mmg kena elak la, takat nak basuh n sidai baju, ok lagi la..lagipun mesin yg basuh, bukan sental sendri pun kannnn...

pasni kena lebih hati2...kadang2 aku ni mcm lupa..berjln pun laju2 jek..naik turun tangga cam xdak apa..hehe..kena beringat sket la..dah ada kes dlu, so, doc pesan suh take an extra care...
wish me luck!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...