Thursday, November 07, 2013

Hadiah birthday Amni

dah 2 bulan lebih, mari  kita bercerita pasal hadiah besday Amni. huahuahua

tak tau nak  beli apa. tapi klau tak beli pun, tak dak hal kan? budak baru 2 tahun mana la dia paham apa2. tapi biasalah, mak over. hahaha. sajalah nak bg dia merasa. dulu masa aku kecik2, seingat aku mak bapak aku slalu buat kenduri bila besday aku. walau takda hadiah, tapi bila ada makan2, panggil kawan2 skolah, seronok kan? insyallah, klau aku mampu, aku buat jugak utk anak2 aku.

masa 1st besday Amni, buat kenduri bnyk jugak. 2nd besday ni ada bnyk kekangan, so kita buat mkn ngan family je. tu pun 2 kali ok. siang family aku, mlm family in law pulak. dasat kau nakkkk..

so, back to present, jom pikir2 nak beli apa..
memula, apaknya nak beli kereta control kat anak dia. 200-300 kut harga tu. hamboihhhhhhhhhhhhhhhh.. kat bini takda pulak nak beli sampai mahal gitu ye dok? jeles iolls.. toksahhh! tak payah la nak membazior beli mahal2 gitu. bukannya dia reti main pun lagi. tak payah la ajar benda2 mahal kat anak. beli yg murah2 sudah lah, baik simpan duit tu utk masa depan dia kan?

then, jumpa offer best dari Milk a Deal. aku mmg suka shopping situ. hihihi.. online, klik2, sampai. pastu menangis tgk duit takda dlm akaun. hahahah..


yay!! mama beli dapur utk Amni...
pasni kita masak sama2.. Amni guna dapur Amni, mama guna dapur mama. jgn kacau mama masak dah yeee..
aku beli ni 2 minggu sblm besday Amni. tapi barang sampai sebulan lepas besday dia. hahahah.. sabar jelah. nak buat camna, barang pre-order, kena sabaqqqqqqqqqqqqqq..


nin dia... mak exsaited giler. sampai2 trus buka nak pasang. tak besar mana pun. sesuai la utk umo dia. klau dah 4-5 thn xsesuai sebab rendah.
gigih la aku pasang slow2 sebab time ni Amni tdor. nanti dia bgn kita surpriseeeeeeeeeeeeeeee.. hihihi..

renyah jugak la.. kena letak bateri bagai. pastu ada sticker pulak kena lekat. takpa2, mak will do the best kan?

pungpangpungpang, dah siap...





tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
omey kan? seronoknya jadi budak2.. hahahah
1 set ni kat Milk a Deal aku dapat RM60++. tak ingat fix price berapa. harga asal katanya RM160++. beli kat Milk a Deal seronok sebab murahhh..

ada dapur, siap ada bunyi2, bunyi masak, bunyi buka api, ada lampu mcm api dapur. pastu ada oven. pun ada bunyi2. pastu ada sink. tapi takda air laaaaa..
ada periuk, ada pan, ada sudu, ada pisau, ada cawan.. comey sgt!
ada 2 kaler, merah and pink. merah mcm tak lawa, so i choose pink. hihi..


budak baru bgn tdor...
hairan tgk apa kebenda la tuuu. aku buka bg dia tgk, pastu nangis sebab terkejut ada bunyi. hahah.. peghak! kehkehkeh..

haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... dah lama sket, ginilah. dgn baru bgn tdor, baju pun xpakai, muka serabai terus masak. aku panggil mandi pun tak layan. sronok sgt dia main masak2 kat situ. yay! mama suka...


so far dia memang enjoy la main kat situ. kena pulak dgn ada play area kat situ, mmg hari2 kat situ jelah dia melepak. legaaaaaaaaaaaa mak kau nak oi..

bila dia tgh main, aku tanya la,

Mama : Amni buat apa tuuu?
Amni : Meni macakk!
Mama : Masak apaaaaa?
Amni : Macak nasik golengggg...

hahahahhahahahaha. konpiden giler jawab. kadang2 masak teloq masin. kahkahkah. guling2 aku gelak. pengaruh bnyk kau nak oi. kdg2 letak cawan atas dapur. tanya masak apa, masak ayaq kopi. kahkahkah..

set pinggan mangkuk dia dah bnyk, so dia tukar2 la. baru ni aku tambah2 la buah2 sket. duk cari ayam, ikan telur pulak nak kasik dia masak. ada jumpa tapi set skali dgn dapur kecik. takmo2 dapur i dah ada besau punya. hehe. sepah tu toksah cakap la. but aku slow ajar dia kemas. so dia kemas la cara dia. longgok2 smua atas tu. jadik la dari dia bia bersepah kan?

kadang2 disebatnya periuk, besen mama, buat letak atas dapur dia. sabar jelahhhhhhhhhhhh..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...